Die Kraft der Schieberegler oder welche didaktischen Möglichkeiten stecken in der dynamischen Mathematik

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Authors

Dynamische Elemente wie Schieberegler oder auf Graphen gesetzte verschiebbare Punkte eröffnen sehr weit reichende Möglichkeiten, mathematische Zusammehänge ein-drucksvoll darzustellen. Der Arbeitskreis wollte sich mit diesen neuen Möglichkeiten aus-einandersetzen
Original languageGerman
Title of host publicationNeue Medien und Bildungsstandards : Bericht über die 22. Arbeitstagung des Arbeitskreises „Mathe-matikunterricht und Informatik“ in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik e.V. vom 17. bis 19. September 2004 in Soest
EditorsPeter Bender, Wilfried Herget, Hans-Georg Weigand, Thomas Weth
Number of pages3
Place of PublicationHildesheim, Berlin
PublisherVerlag Franzbecker
Publication date2005
Pages150-152
ISBN (print)3-88120-421-0, 978-3-88120-421-7
Publication statusPublished - 2005
EventArbeitstagung des Arbeitskreises "Mathematikunterricht und Informatik" in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - Soest
Duration: 17.10.200419.10.2004
Conference number: 22

Recently viewed

Publications

  1. Miteinander sprechen
  2. Mathematik sehen und verstehen
  3. Predicting satisfaction with democracy in Germany using local economic conditions, social capital, and individual characteristics
  4. Vocational identity trajectories
  5. Make it your Break! Benefits of Person-Break Fit for Post-Break Affect
  6. Lagged effects in the Balanced Scorecard - Case Study
  7. Moral licensing and corporate social responsibility
  8. Pollination mitigates cucumber yield gaps more than pesticide and fertilizer use in tropical smallholder gardens
  9. Seven Building Blocks for an Intergenerationally Just Democracy
  10. Housing in the Margins: Negotiating Urban Formalities in Berlin's Allotment Gardens
  11. Lost in translation? Tanzanian students’ views on sustainability and language, and the implications for the pledge to leave no one behind
  12. Foundations of Management & Entrepreneurship
  13. Thinking, doing, organising
  14. Dissipation and recycling
  15. Daten- und Informationsqualität
  16. Understanding Sustainability Performance in Business Organizations
  17. Characterization of an extruded Mg-Dy-Nd alloy during stress corrosion with C-ring tests
  18. How organizational actors live out paradoxical tensions through power relations
  19. Online Peer-to-Peer Lending
  20. Grundkonzeption einer 'Kritischen Theorie der Hybridität' und Implikationen für "nachhaltige Wissenschaften"
  21. "Sustainability State” in the Making?
  22. Teacher Learning and Technology-Enhanced Teacher Education
  23. The exporter productivity premium along the productivity distribution
  24. Handball gemeinsam gestalten
  25. Inquiry-based learning in sustainability science
  26. The Contribution of Education for Sustainable Development in Promoting Sustainable Water Use
  27. Waste prevention behaviour and fast and frugal heuristics
  28. What's on in Arts Marketing Research?