"Der Doppelprozeß des Nehmens und Gebens". Ernst Cassirer über Hölderlin

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationWege in der Philosophie : Geschichte-Wissen-Recht-Transkulturalität
EditorsSarhan Dhouib, Andreas Jürgens
Number of pages14
Place of PublicationWeilerswist
PublisherVelbrück Wissenschaft
Publication date2011
Pages91-104
ISBN (print)978-3-942393-09-6
Publication statusPublished - 2011

Recently viewed

Publications

  1. ‘Heroes aren’t always so great!’–Heroic perceptions under mortality salience
  2. Es gibt so viel zu, warum gegen evidenzbasiertes Management polemisieren?
  3. Linie und Körper. Parametrisierte Entwurfsumgebungen in der Architektur
  4. Öffentlichkeitsbeteiligung und EU Hochwasserrisikomanagement-Richtlinie
  5. Heuschrecken-Gemeinschaften aus Sandrasen im Emsland (Nordwest-Deutschland)
  6. Prioritize grassland restoration to bend the curve of biodiversity loss
  7. Rapid upwards spread of non-native plants in mountains across continents
  8. Un épisode du débat contemporain autour de l'anthropologie philosophique
  9. Indikatoren für eine diskursive Evaluation transdisziplinärer Forschung
  10. The scope of professional preoccupation in active retirement in Germany
  11. Nachhaltiges Wirtschaften aus Sicht des "Business Case of Sustainability"
  12. Aktualität im Vergangen: Eine Lektüre von The Fate of Art nach 25 Jahren
  13. Paradigmen und Konzepte zum Einsatz digitaler Medien im Musikunterricht
  14. Leitfaden interoperabler Assistenzsysteme - vom Szenario zur Anforderung
  15. Sustainability-Oriented Business Model Assessment—A Conceptual Foundation
  16. A strategic decision support tool for indicating airport sustainability
  17. Can I believe what I see? Data visualization and trust in the humanities
  18. Can guided introspection help avoid rationalization of meat consumption?
  19. Les villes artificielles comme espaces de formation de l’ordre politique
  20. Gelingende Ethik-Lehre in der Medizin. Erkenntnisse aus der Lehrforschung
  21. Mosaic landscapes provide conservation pockets for an endangered species
  22. Studentische Perspektiven auf die Qualitätsoffensive Lehrerbildung Musik
  23. Heterogenität, Inklusion und Sachunterricht: Beiträge der Hochschulbildung?
  24. Belief in Free Will Is Related to Internal Attribution in Self-Perception
  25. Research and Development as a Competence Creating Business in a Business