Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Standard

Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. / Heil, Cathleen; Ruwisch, Silke.
Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). ed. / Hans-Stefan Siller; Wolfgang Weigel; Jan Franz Wörler. Vol. 3 Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2020. p. 1516 (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3).

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Harvard

Heil, C & Ruwisch, S 2020, Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. in H-S Siller, W Weigel & JF Wörler (eds), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). vol. 3, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, vol. 3, WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, pp. 1516, 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020, Würzburg, Germany, 28.09.20. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

APA

Heil, C., & Ruwisch, S. (2020). Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020) (Vol. 3, pp. 1516). (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

Vancouver

Heil C, Ruwisch S. Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. In Siller HS, Weigel W, Wörler JF, editors, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). Vol. 3. Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. 2020. p. 1516. (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020). doi: 10.37626/GA9783959871402.0

Bibtex

@inbook{da81040d1f6a4ff7a77800aaa0f2f3da,
title = "Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre",
keywords = "Didaktik der Mathematik",
author = "Cathleen Heil and Silke Ruwisch",
year = "2020",
doi = "10.37626/GA9783959871402.0",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-95987-139-6",
volume = "3",
series = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
publisher = "WTM - Verlag f{\"u}r wissenschaftliche Texte und Medien",
pages = "1516",
editor = "Hans-Stefan Siller and Wolfgang Weigel and W{\"o}rler, {Jan Franz}",
booktitle = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
note = "54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik 2020 ; Conference date: 28-09-2020 Through 01-10-2020",
url = "https://www.mathematik.uni-wuerzburg.de/en/didaktik/up-to-date/single/news/save-the-date-54-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik-maerz-2020-1/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre

AU - Heil, Cathleen

AU - Ruwisch, Silke

N1 - Conference code: 54

PY - 2020

Y1 - 2020

KW - Didaktik der Mathematik

UR - https://www.mathematik.tu-dortmund.de/ieem/cms/media/pdf/informationen/BzMU_2020_Vorwort_Inhaltsverzeichnis.pdf

UR - https://eldorado.tu-dortmund.de/handle/2003/39461

UR - http://d-nb.info/1223865347

U2 - 10.37626/GA9783959871402.0

DO - 10.37626/GA9783959871402.0

M3 - Abstracts in Konferenzbänden

SN - 978-3-95987-139-6

VL - 3

T3 - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

SP - 1516

BT - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

A2 - Siller, Hans-Stefan

A2 - Weigel, Wolfgang

A2 - Wörler, Jan Franz

PB - WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

CY - Münster

T2 - 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020

Y2 - 28 September 2020 through 1 October 2020

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Mental fatigue and the control of cognitive processes
  2. Introduction lectures in entrepreneurship
  3. How should we fund open access monographs and what do you think is the most likely way that funding will happen?
  4. Thermodynamic models
  5. Publicum
  6. Wer wird subventioniert?
  7. Combination of different liquid chromatography/mass spectrometry technologies for the identification of transformation products of rhodamine B in groundwater
  8. Coming to work while sick
  9. Europe's twenties: a study using the WIATEC model
  10. Deconstructing a 2-year long transdisciplinary sustainability project in Northern universities
  11. Comparison of PSA-specific CD8+ CTL responses and antitumor immunity generated by plasmid DNA vaccines encoding PSA-HSP chimeric proteins
  12. The Effect of Corporate Environmental Strategy Choice and Environmental Performance on Competitiveness and Economic Performance
  13. Digital Transformation of Interdisciplinary Engineering Education
  14. The moderating role of experience on the relationship between trust and performance of cooperating SMEs in transformation economies
  15. Wavelet characterizations for anisotropic Besov spaces with 0 p 1
  16. Über Dieter Roth
  17. Zeit
  18. Almost there: On the importance of a comprehensive entrepreneurial ecosystem for developing sustainable urban food forest enterprises
  19. Black visual culture
  20. Wirtschaft neu lehren – eine Einleitung
  21. Installation als Verfahren
  22. Trügerische Sicherheit
  23. The Collaborative Production of Meaningful Measure(ment)s
  24. Psychological interventions to prevent the onset of major depression in adults
  25. Neo-orthodoxe und soziokulturelle Sozialökologie: Ein Beitrag zur Integrationsdebatte