Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Standard

Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. / Heil, Cathleen; Ruwisch, Silke.
Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). ed. / Hans-Stefan Siller; Wolfgang Weigel; Jan Franz Wörler. Vol. 3 Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2020. p. 1516 (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3).

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Harvard

Heil, C & Ruwisch, S 2020, Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. in H-S Siller, W Weigel & JF Wörler (eds), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). vol. 3, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, vol. 3, WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, pp. 1516, 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020, Würzburg, Germany, 28.09.20. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

APA

Heil, C., & Ruwisch, S. (2020). Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020) (Vol. 3, pp. 1516). (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

Vancouver

Heil C, Ruwisch S. Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre. In Siller HS, Weigel W, Wörler JF, editors, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). Vol. 3. Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. 2020. p. 1516. (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020). doi: 10.37626/GA9783959871402.0

Bibtex

@inbook{da81040d1f6a4ff7a77800aaa0f2f3da,
title = "Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre",
keywords = "Didaktik der Mathematik",
author = "Cathleen Heil and Silke Ruwisch",
year = "2020",
doi = "10.37626/GA9783959871402.0",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-95987-139-6",
volume = "3",
series = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
publisher = "WTM - Verlag f{\"u}r wissenschaftliche Texte und Medien",
pages = "1516",
editor = "Hans-Stefan Siller and Wolfgang Weigel and W{\"o}rler, {Jan Franz}",
booktitle = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
note = "54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik 2020 ; Conference date: 28-09-2020 Through 01-10-2020",
url = "https://www.mathematik.uni-wuerzburg.de/en/didaktik/up-to-date/single/news/save-the-date-54-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik-maerz-2020-1/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Das Inverted Classroom Model (ICM) im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre

AU - Heil, Cathleen

AU - Ruwisch, Silke

N1 - Conference code: 54

PY - 2020

Y1 - 2020

KW - Didaktik der Mathematik

UR - https://www.mathematik.tu-dortmund.de/ieem/cms/media/pdf/informationen/BzMU_2020_Vorwort_Inhaltsverzeichnis.pdf

UR - https://eldorado.tu-dortmund.de/handle/2003/39461

UR - http://d-nb.info/1223865347

U2 - 10.37626/GA9783959871402.0

DO - 10.37626/GA9783959871402.0

M3 - Abstracts in Konferenzbänden

SN - 978-3-95987-139-6

VL - 3

T3 - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

SP - 1516

BT - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

A2 - Siller, Hans-Stefan

A2 - Weigel, Wolfgang

A2 - Wörler, Jan Franz

PB - WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

CY - Münster

T2 - 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020

Y2 - 28 September 2020 through 1 October 2020

ER -

Recently viewed

Publications

  1. The Managerial Relevance of Marketing Science: Properties and Genesis
  2. Helping to improve suggestion systems
  3. Interregional flows of multiple ecosystem services through global trade in wild species
  4. Guidance for assessing interregional ecosystem service flows
  5. art thinking doing art: Artistic Practices in Educational Contexts from 1900 to Today
  6. Centralized and decentral approaches to succeed the 100% energiewende in Germany in the European context – A model-based analysis of generation, network, and storage investments
  7. Doppelstrategie für die Schweiz
  8. Green Finance
  9. User experience and behavior concerning digital scaffolding during EFL speaking practice
  10. Quantitative and qualitative insights into consumers’ sustainable purchasing behaviour
  11. Telomere length and environmental conditions predict stress levels but not parental investment in a long-lived seabird
  12. Pathways to Implementation: Evidence on How Participation in Environmental Governance Impacts on Environmental Outcomes
  13. „Wie gehe ich mit Widersprüchlichkeiten um?“
  14. Anthropogenic factors overrule local abiotic variables in determining non-native plant invasions in mountains
  15. Ästhetikkolumne
  16. Does reference to COVID-19 improve climate change communication? Investigating the influence of emotions and uncertainty in persuasion messages
  17. Externalisierung
  18. Design und Methode der Studie
  19. The knowledge transfer potential of online data pools on nature-based solutions
  20. Myth and Metaphor
  21. Editorial overview
  22. Words and deeds
  23. Gremlin fusion products with immunoglobulin Fc domains and their use as antiinflammatories or immunomodulators
  24. Where Paintings Live
  25. On the Effectiveness of Triply-Periodic Minimal Surface Structures for Heat Sinks Used in Automotive Applications
  26. Dimensionierung von Sicherheitsbeständen
  27. Higher Wages in Exporting Firms
  28. The Bali Convention: flexibility of targets and instruments inevitable
  29. Plastics in our ocean as transdisciplinary challenge
  30. Wage Structures, Fairness Perceptions, and Job Satisfaction
  31. Determinants and consequences of Corporate Social Responsibility Assurance: