Begründen? Warum? Anschauliches Begründen auf verschiedenen Wegen im Geometrieunterricht der Grundschule

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Authors

Kinder sind neugierig und wollen wissen, wie bestimmte Aspekte zusammenhängen. Diese Neugier lässt sich gerade im Geometrieunterricht gut nutzen, können Kinder doch selbst Phänomene erkunden und Vermutungen aufstellen. Zum Erklären und Begründen müssen sie zwar angehalten werden, gerade diese Versprachlichungen sind jedoch besonders fruchtbar auch für das geometrische Lernen.
Original languageGerman
JournalGrundschule Mathematik
Issue number63
Pages (from-to)2-3
Number of pages2
ISSN1613-9909
Publication statusPublished - 12.2019

Recently viewed

Publications

  1. Glaspraxis und Umwelttheorie
  2. Teachers’ beliefs about multilingualism
  3. Kooperation und Diversität von Netzwerken
  4. Monitoring im Rahmen der Strategischen Umweltprüfung
  5. Dynamic capabilities and sustainable supply chain management
  6. The more I got, the less I need? Efficacy of Internet-based guided self-help compared to online psychoeducation for major depressive disorder
  7. Creating a trusting environment in the sharing economy
  8. Triggering root system plasticity in a changing environment with bacterial bioinoculants – Focus on plant P nutrition
  9. Beschreibung zentraler mathematischer Kompetenzen
  10. Unobtrusive Detection of Respiratory Rate through UWB-Sensing for Applications of Ambient Assisted Living
  11. Individual-tree radial growth in a subtropical broad-leaved forest
  12. On Withdrawal
  13. Innovation bazaar
  14. Public understanding of climate change terminology in Germany
  15. Quo vadis Berufsvorbereitung ?
  16. P : Passivität
  17. The submissive chameleon
  18. The digital disruption of strategic paths
  19. Degradable biomaterials based on magnesium corrosion
  20. Provenance- and life-history stage-specific responses of the dwarf shrub Calluna vulgaris to elevated vapour pressure deficit
  21. Can we trust a chatbot like a physician? A qualitative study on understanding the emergence of trust toward diagnostic chatbots
  22. Einführung in die allgemeine Betriebswirtschaftslehre
  23. Implementing Sustainable and Responsible Business
  24. Impact of emission reductions between 1980 and 2020 on atmospheric benzo[a]pyrene concentrations over europe
  25. Subjective status and perceived legitimacy across countries
  26. Healthy at work
  27. Inventionen 1
  28. The Identity/Policy Nexus in European Foreign Policy
  29. Analysis, distribution and fate of PAH, polar PAHand NSO-heterocyclics in the aquifer of tar-contaminated sites