Browse by research area

  1. Published

    Action research in science education: an analytical review of the literature

    Laudonia, I., Mamlok-Naaman, R., Abels, S. & Eilks, I., 27.05.2018, In: Educational Action Research. 26, 3, p. 480-495 16 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  2. Published

    Adaption der Dokumentarischen Methode zur Bearbeitung von naturwissenschaftsdidaktischen Fragestellungen

    Plotz, T., Koliander, B. & Abels, S., 01.07.2022, Dokumentarische Unterrichtsforschung in den Fachdidaktiken : Theoretische Grundlagen und Forschungspraxis. Martnes, M., Asbrand, B., Buchborn, T. & Menthe, J. (eds.). Wiesbaden: Springer Verlag, p. 155-175 21 p. (Rekonstruktive Bildungsforschung; vol. 31).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapter

  3. Published

    Adaptive Planung kontextorientierten Naturwissenschaftsunterrichts

    Hüfner, S. & Abels, S., 18.03.2024, In: PFLB: PraxisForschungLehrer*innenBildung . 6, 2, p. 43-62 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  4. Published

    Adressierung von Mädchen an außerschulischen naturwissenschaftlichen Lernorten

    Groß, J. & Abels, S., 10.06.2024, Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik - Jahrestagung in Hamburg 2023. van Vorst, H. (ed.). Essen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, p. 678 - 681 4 p. (Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik; no. 50)(Tagungsband; vol. 44).

    Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

  5. A educação em ciências e a teoria dos capitais de Bourdieu: uma revisão crítica do conceito de schience capital

    Moris, C. H. A. A., Massi, L. & Nasciment, M. M., 04.2022, In: Investigacoes em Ensino de Ciencias. 27, 1, p. 367-387 21 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  6. A estrutura interna do campo da química no Brasil

    Casellato, F., Massi, L. & Nascimento, M. M., 2025, In: Quimica Nova. 48, 2, 10 p., e-20250071.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Alles nur ein Kampf? Schüler:innenvorstellungen zu Aspekten der Immunreaktion

    Sowinski, R., Hofer, E. & Abels, S., 2025, In: Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen. 30, 1, p. 25-48 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Análise estatística e pluriescalar das desigualdades educacionais: aspirações científicas e desempenho de estudantes no ENEM

    Nascimento, M. M., Massi, L., Moris, C. H. A. A. & Agostini, G., 2025, In: Sociologias. 27, 34 p., e130399.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published
  10. (Angehende) Lehrerinnen und Lehrer als "Reflective Practitioner"

    Abels, S. J., 2010, Entwicklung naturwissenschaftlichen Denkens zwischen Phänomen und Systematik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik.: Jahrestagung in Dresden 2009 . Höttecke, D. (ed.). LIT Verlag, Vol. 30. p. 334-346 3 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...33 Next

Recently viewed

Publications

  1. Democracy Misunderstood: Authoritarian Notions of Democracy around the Globe
  2. Evaluating Introductory Lectures in Entrepreneurship
  3. Irritierte Routinen
  4. Leverage points for sustainability transformation
  5. European governance and the deliberative challenge
  6. Bemächtigung, Entnaturalisierung oder Renaturierung?
  7. Decentering the argumentative turn
  8. Executive Prerogatives in the Legislative Process and Democratic Stability
  9. Future and organization studies
  10. Internet of Things-Specific Challenges for Enterprise Architectures
  11. Ethical and Regulatory Issues for Clinical Trials in Xenotransplantation
  12. Elementary School Students’ Length Estimation Skills
  13. The project CHEMOL
  14. Polarisierung als Strategie. Die Polarisierung des Schweizer Parteiensystems im internationalen Vergleich
  15. Learning to Rate Player Positioning in Soccer
  16. Incomplete aerobic degradation of the antidiabetic drug Metformin and identification of the bacterial dead-end transformation product Guanylurea
  17. Combination of different liquid chromatography/mass spectrometry technologies for the identification of transformation products of rhodamine B in groundwater
  18. Decentralized utilization of wasted organic material in urban areas
  19. Attitude-Based Target Groups to Reduce the Ecological Impact of Daily Mobility Behavior
  20. Realist Inquiry
  21. EEG 2014
  22. Which Relationality? Whose Personhood?
  23. Democratization
  24. Mit allen Kindern durch Anwendungsorientierung zu mathematischen Strukturen
  25. Common opossum population density in an agroforestry system in Bolivia
  26. Konflikt
  27. The role of scenarios in fostering collective action for sustainable development