Evaluation derSprachförderung im Fachunterricht der Sekundarstufe I im BiSS-Programm (EvaFa)

Project: Research

Project participants

  • Neumann, Astrid (Coordination)
  • Entrich, Susann-Christin (Project staff)
  • Weber, Andreas (Project staff)
  • Leiss, Dominik (Project manager, academic)
  • Plath, Jennifer (Project staff)
  • Schwippert, Knut (Project manager, academic)
  • Groß, Nele (Project staff)

Description

Das interdisziplinäre Evaluationsprojekt zwischen der Bildungsforschung in Hamburg, der Sprachdidaktik Deutsch und der Mathematikdidaktik in Lüneburg erfasst und unterstützt die Sprachförderung im Fachunterricht (Schwerpunkt MINT-Fächer) der Sekundarstufe I. Die Zusammenarbeit bezieht sich auf sieben Förderverbünde des BiSS-Programms in Bayern, Nordrhein-Westfalen und Berlin. Hier werde INPUT-Daten erfasst um eine optimale Sprachförderung in den Verbünden und zwischen ihnen zu unterstützen. Aus den dabei erhobenen Prozessdaten werden besonders wirksame Fördertools identifiziert, die der Sprachfördertoolbox des BMBF hinzugefügt und damit für alle zugänglich werden.
AcronymEvaFa
StatusFinished
Period01.12.1530.11.18

Datasets

  • Evaluation of Language Support in the Subject Classes of Secondary Level I (EvaFA)

    Dataset

Activities

Press/Media

Research outputs

Recently viewed

Publications

  1. Using ecological and life-history characteristics for projecting species' responses to climate change
  2. Peer Evaluation Can Reliably Measure Local Knowledge
  3. Experimental Setup of Dieless Drawing Process for Magnesium Wire
  4. Fallarbeit als Angebot – fallbasiertes Lernen als Nutzung
  5. Wir müssen reden. Roundtablegespräch zur documenta 12
  6. Does sustainable intensification offer a pathway to improved food security for aquatic agricultural system-dependent communities?
  7. Lautheitskonstanz oder Range-Effekt?
  8. Commentary on Outer Space Treaty 1967
  9. §50 Windenergie auf See
  10. Comparing the fatigue performance of Ti-4Al-0.005B titanium alloy T-joints, welded via different friction stir welding sequences
  11. Mythos
  12. A transdisciplinary framework for university-industry collaboration in establishing a social business model
  13. The adoption and implementation of Activity-based Costing
  14. Fireflies
  15. ADORE-Project Teaching Adolescent Struggling Readers
  16. Evidence-Based Management
  17. Knowledge Graph Question Answering Leaderboard
  18. Geochemical Assessment of Sediment Quality Using Multivariate Statistical Analysis of Ennore Creek, North of Chennai, SE Coast of India.
  19. Geistessterben
  20. From Allegiant to Assertive Citizens
  21. Direct negative density-dependence in a pond-breeding frog population
  22. Nachwuchsförderung in Drittmittelprojekten - "untiteled" oder "Writer"?
  23. Back to the roots and back to the future
  24. Transport in dynamical astronomy and multibody problems
  25. Digital Transformation of Interdisciplinary Engineering Education
  26. Social and dimensional comparison effects on math and reading self-concepts of elementary school children
  27. On the notion of ecological justice
  28. What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study
  29. Gamification as twenty-first-century ideology
  30. Publicum
  31. Notting Hill Gate 4
  32. Feedstocks and analysis
  33. Gone with the wind?
  34. Framing climate uncertainty
  35. Comparison of PSA-specific CD8+ CTL responses and antitumor immunity generated by plasmid DNA vaccines encoding PSA-HSP chimeric proteins