Basiskompetenz Deutsch als Zweit- und Bildungssprache: Heterogenität sprachsensibel begegnen
Project: Research
Project participants
- Neumann, Astrid (Project manager, academic)
- Vergöhl, Franz (Coordination)
- Buhrfeind, Inga (Project staff)
Description
Status | Finished |
---|---|
Period | 01.12.16 → 31.03.18 |
Links | http://www.sprachen-bilden-niedersachsen.de |
Project relations
Activities
Journal for Educational Research Online (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Sprachsensibler Fachunterricht in der Berufsausbildung
Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Transfer
VebBS Vernetzung zur Entfaltung der beruflichen Bildung in der Sozialpädagogik (External organisation)
Activity: Membership › Academic networks or partnerships › Transfer
2. Symposium "Sprache(n) und Berufliche Bildung" 2016
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Transfer
Herausforderung Sprache im Fach
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › External workshops, courses, seminars › Research
Research outputs
Sprachlerntagebuch
Research output: Contributions to collected editions/works › Articles for encyclopedia › Research
Ausblick: Qualifikationsprofil "Sprachliche Bildung in gesellschaftlicher Diversität" für eine Profilbildung im Lehramtsstudium
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Umbrüche gestalten 2014 bis 2019 gestaltete Umbrüche? Bestandsaufnahme zur Implementation von sprachsensibler Lehre in der Hochschuldidaktik
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Praxisprojekte und Praxisforschung: Von Projekten zur Profilbildung für sprachliche Bildung: Zur Einführung in den Sammelband
Research output: Contributions to collected editions/works › Other › Research
Sprach- und konzeptsensible Lehre
Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Professionalisierung von Lehrkräften für sprachsensibles Unterrichten in Niedersachsen: Das Projekt „Umbrüche gestalten“
Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer › peer-review