Sigrid Bekmeier-Feuerhahn
Prof. Dr.
- Published
Aktuelle Einsichten in das Kulturmarketing: Studien, Fakten und Erkenntnisse
Bekmeier-Feuerhahn, S., Adam, U. & Ober-Heilig, N., 2015, In: Zeitschrift für Kulturmanagement: Kunst, Politik, Wirtschaft und Gesellschaft. 1, 2, p. 155-164 10 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Ambivalenzen in organisationalen Veränderungen: Die Wirkung der Kommunikation auf die Einstellungsbildung
Helpap, S., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Pinkernelle, L., 01.08.2018, In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 70, 3, p. 209–241 33 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Anthropomorphe Markengestaltung – Wenn Marken menschlich werden
Seitz, L. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 02.2023, In: Transfer, Werbeforschung & Praxis. 69, 2, p. 48-55 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer › peer-review
- Published
Aufbau von Vertrauen durch Öffentlichkeitsarbeit mit Online-Medien aus attributionstheoretischer Perspektive
Bekmeier-Feuerhahn, S. & Eichenlaub, A., 2009, Medien im Marketing: Optionen der Unternehmenskommunikation. Gröppel-Klein, A. & Germelmann, C. C. (eds.). Wiesbaden: Dr. Gabler Verlag, p. 293-316 24 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Bachelor Betriebswirtschaftslehre im Wandel: Integration der verantwortungsvollen Managementausbildung in die akademische Bildung
Bekmeier-Feuerhahn, S., Hetze, K. & Klapper, R., 2018, CSR und Hochschulmanagement: Sustainable Education als neues Paradigma in Forschung und Lehre. Raueisen, M. & Kolb, M. (eds.). Berlin/Heidelberg: Gabler Verlag, p. 46-67 21 p. (Management-Reihe Corporate Social Responsibility).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Bad Practices in Unternehmen und die Mechanismen ihrer Etablierung: Der Fall Enron
Martin, A., Bekmeier-Feuerhahn, S., Jochims, T. & Weisenfeld, U., 01.11.2014, In: Zeitschrift für Personalforschung. 28, 4, p. 452-484 33 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Can we trust a chatbot like a physician? A qualitative study on understanding the emergence of trust toward diagnostic chatbots
Seitz, L., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Gohil, K., 01.09.2022, In: International Journal of Human Computer Studies. 165, 102848.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Communication management of start-ups: an empirical analysis of entrepreneurs’ communication and networking success on Facebook
Pakura, S., Rudeloff, C., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Eggers, F., 2020, In: International Journal of Entrepreneurial Venturing. 12, 5, p. 459-489 31 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Conditions of One-Way and Two-Way Approaches in Strategic Start-Up Communication: A Qualitative Comparative Analysis (QCA)
Rudeloff, C., Bekmeier-Feuerhahn, S., Sikkenga, J. & Barth, A., 29.03.2022, In: International Journal of Strategic Communication. 16, 2, p. 157-181 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Cross-cultural differences in consumers' perception of the credibility of cause-related marketing (CRM) campaigns
Bögel, P. M., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Hannemann, E.-S., 2015, CSR Communication Conference 2015: Conference Proceedings. Golob, U., Podnar, K., Nielsen, A.-E., Thomsen, C. & Elving, W. (eds.). Ljubljana: University of Ljubljana, p. 240-242 3 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Published abstract in conference proceedings › Research › peer-review