Kai Niebert
Prof. Dr.
Contact
Prof. Dr. Kai Niebert
- Didactics of sciences education
Research areas
- Other (editorial matter etc.) › Research
- Published
Willkommen im Anthropozän
Niebert, K., 01.04.2016, In: Biologie in Unserer Zeit. 46, 2, p. 75 1 p.Research output: Journal contributions › Other (editorial matter etc.) › Research
- Journal articles › Transfer › Peer-reviewed
- Published
Die nachhaltigen Zwillinge: Keine soziale Gerechtigkeit ohne ökologische Gerechtigkeit
Niebert, K., 01.04.2014, In: Theorie und Praxis der sozialen Arbeit. 65, 2, p. 102-113 12 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer › peer-review
- Journal articles › Transfer › Not peer-reviewed
- Published
Nur weniger und besser ist nachhaltig: Nachhaltige Infrastrukturen für ein zukunftsfähiges Deutschland
Niebert, K., 2014, In: Rundbrief Forum Umwelt und Entwicklung. 2014, 1, p. 2-3 2 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer
- Published
Wende zur Nachhaltigkeit: Warum wir mehr Forschung für die Menschen mit den Menschen brauchen
Niebert, K., 02.2014, In: Umwelt Aktuell. 2, p. 4-5 2 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer
- Journal articles › Education › Peer-reviewed
- Published
Der Kohlenstoffkreislauf im Klimawandel
Niebert, K., 2009, In: Unterricht Biologie. 33, 349, p. 34-40 7 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Education › peer-review
- Journal articles › Education › Not peer-reviewed
- Published
Vergleich der Wärmeabsorption von Gasen
Niebert, K. & Sieve, B., 2012, In: Naturwissenschaft im Unterricht - Chemie. 23, 129, p. 49-50 2 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Education
- Journal articles › Research › Peer-reviewed
- Published
Curriculum and Didaktik in 21st Century: Still Divergent or Converging?
Tahirsylaj, A., Niebert, K. & Duschl, R. A., 2015, In: European Journal of Curriculum Studies. 2, 2, p. 262-281 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Understanding and Communicating Climate Change in Metaphors
Niebert, K. & Gropengiesser, H., 01.06.2013, In: Environmental Education Research. 19, 3, p. 282-302 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Understanding needs embodiment: A theory-guided reanalysis of the role of metaphors and analogies in understanding science
Niebert, K., Marsch, S. & Treagust, D. F., 01.09.2012, In: Science Education. 96, 5, p. 849-877 29 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Understanding the Greenhouse Effect by Embodiment: Analysing and Using Students' and Scientists' Conceptual Resources
Niebert, K. & Gropengießer, H., 22.01.2014, In: International Journal of Science Education. 36, 2, p. 277-303 27 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review