Frederik Bükers
Ph.D.
- Educational science
- Physical education and sports
Research areas
Barrierefreiheit von Sporthallen: Bedeutung für die Teilhabe am Sport und Versuch einer Operationalisierung
Bükers, F. & Wibowo, J., 01.03.2020, In: German Journal of Exercise and Sport Research . 50, 1, p. 71-81 11 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Fostering pre-service teachers’ knowledge of ‘teaching games for understanding’ via video-based vs. text-based teaching examples
Heemsoth, T., Boe, L., Bükers, F. & Krieger, C., 2022, In: Physical Education and Sport Pedagogy. 27, 1, p. 77-90 14 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Lernmaterialien im Sportunterricht: Barrieren und Lösungsansätze
Wibowo, J., Schütt, M. L. & Bükers, F., 12.2022, In: German Journal of Exercise and Sport Research . 52, 4, p. 584-595 12 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Weltmeisterschaft als Bildungschance? Events zwischen Ansprüchen der Ergebnisorientierung und Teilhabe
Bükers, F., Greve, S., Steinvoord, K. & Krieger, C., 11.02.2023, Bildungszugänge im Sport. Balz, E. & Bindel, T. (eds.). Wiesbaden: Springer Verlag, p. 183-197 15 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter
Habitual physical activity and its determinants - experiences from the perspective of children using wheelchairs
Seemueller, S., Beck, F., Buekers, F., Krieger, C. & Reimers, A. K., 31.12.2025, In: International Journal of Adolescence and Youth. 30, 1, 21 p., 2543012.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
‚Lernmaterialien barrierefrei gestalten‘ - Seminarkonzept zum Austausch zwischen Sonder- und Regelschulpädagog*innen über fachdidaktische Fragestellungen im Fach Sport
Schütt, M.-L., Bükers, F. & Wibowo, J., 25.11.2020, In: k:ON - Kölner Online Journal für Lehrer*innenbildung. 2, 2, p. 254-278 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Sprach- und leibreflexive Aktivierung im Sportunterricht – ein fachdidaktisches Konstrukt von Unterrichtsqualität
Bähr, I., Stabick, O., Steinvoord, K., Bouchehri, M., Bükers, F., Frerichs, R., Heemsoth, T. & Krieger, C., 2025, In: Zeitschrift für sportpädagogische Forschung. 13, 1, p. 5-28 24 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
‚Eine Halle für alle – den Lernort Sporthalle barrierefrei gestalten‘ – Ein Seminarangebot der inklusionsorientierten Sportlehrer*innenausbildung aus Studierendensicht
Bükers, F., Wibowo, J. & Schütt, M.-L., 02.09.2021, In: QfI - Qualifizierung für Inklusion. 3, 2, 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Barrierefreiheit von Schulhöfen durch Analysebeispiele identifizieren lernen: Learning to identify accessibility of school playgrounds. Promoting a professional competence of pre-service teachers via example-based learning
Bükers, F. & Heemsoth, T., 06.07.2022, In: QfI - Qualifizierung für Inklusion. 4, 1, 19 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Sailing together: challenges for an inclusive team of visually impaired and sighted athletes at Kiel Week
Greve, S., Bükers, F., Bodenstedt, P., Steinvoord, K. & Krieger, C., 13.06.2025, In: Frontiers in Sports and Active Living. 7, 12 p., 1602925.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review