Christine Garbe
Prof. Dr.
Contact
Christine Garbe
- Didactics of the German language
Research areas
- 2012
- Published
Blick über den Zaun: Leseförderung in Europa. Ergebnisse und Einsichten aus dem EU-Projekt ADORE
Weinhold, S., Garbe, C., Holle, K. & Groß, M., 2012, Lesen wollen, Lesen lernen, Lesen können: zur Förderung von Lesekompetenz in Thüringer Schulen. Metscher, M. & Möllers, R. (eds.). Bad Berka: Thillm, p. 118-147 30 p. (Materialien / Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien; no. 175).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
- 2010
- Published
European-American Connections in Adolescent Literacy: An Interview With Christine Garbe
Garbe, C. & Moore, D. W., 01.03.2010, In: Journal of Adolescent and Adult Literacy. 53, 6, p. 508-510 3 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
ADORE - Teaching Adolescent Struggling Readers: ein europäisches Forschungsprojekt über gute (Unterrichts-)Praxis zur Förderung leseschwacher Jugendlicher
Garbe, C., Holle, K. & Weinhold, S., 2010, In: Didaktik Deutsch. 28, p. 75-97 23 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
ADORE – Teaching Struggling Adolescent Readers in European Countries: Key Elements of Good Practice
Garbe, C. (ed.), Holle, K. & Weinhold, S., 2010, Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. 283 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Auf dem Weg zur Leseschule: Drei Beispiele erfolgreicher Schulprogramme zur Leseförderung
Garbe, C., 2010, ProLesen: Auf dem Weg zur Leseschule – Leseförderung in den gesellschaftswissenschaftlichen Fächern ; Aufsätze und Materialien aus dem KMK-Projekt "ProLesen". Ruch, H. (ed.). Donauwörth: Carl-Auer Verlag, p. 119-141 23 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Blick über den Zaun: Leseförderung in Europa: Ergebnisse und Einsichten aus dem EU-Projekt ADORE
Garbe, C., Groß, M., Holle, K. & Weinhold, S., 2010, ProLesen: Auf dem Weg zur Leseschule – Leseförderung in den gesellschaftswissenschaftlichen Fächern ; Aufsätze und Materialien aus dem KMK-Projekt "ProLesen". Ruch, H. (ed.). Donauwörth: Carl-Auer Verlag, p. 142-156 15 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Literarische Sozialisation in den Zeiten des Internet
Garbe, C., 2010, Literarische Bildung im kompetenzorientierten Deutschunterricht. Rösch, H. (ed.). Freiburg: Fillibach Verlag, p. 157-178 22 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Wie kann Literaturunterricht gelingen? Ein Versuch aus der Perspektive der lesebiographischen Forschung
Garbe, C., 2010, Vom Sinn des Erzählens: Geschichte, Theorie und Didaktik. Albes, C. & Saupe, A. (eds.). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, p. 193-210 18 p. (Beiträge zur Literatur- und Mediendidaktik; vol. 20).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2009
- Published
Content literacy: content reading in four European Union countries
Brozo, W. G., Flynt, E. S., Shiel, G., Persson, U-B., Garbe, C. & Dachkova, L., 10.2009, In: The Reading Teacher. 63, 2, p. 170-173 4 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
ADORE-Project Teaching Adolescent Struggling Readers: a Comparative Study of Good Practices in European Countries ; Agreement 2006-2810/001-001 S02 610 BGE ; Scientific Report (Technical Implementation Report)
Garbe, C., Holle, K. & Weinhold, S., 2009, 296 p.Research output: Working paper › Project reports › Research