Carolyn Blume

Dr.

Carolyn Blume

Contact

Dr. Carolyn Blume

  1. Published

    All kinds of special: Using multi-perspective classroom videography to prepare EFL teachers for learners with special educational needs

    Blume, C. & Schmidt, T., 02.04.2020, Classroom Oberservation: Researching Interaction in English Language Teaching. Lenz, F., Frobenius, M. & Klattenberg, R. (eds.). 1 ed. Berlin: Peter Lang Verlag, p. 201-224 24 p. (Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert; vol. 38).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  2. An Education in Authority: Individuality in German Schools

    Blume, C., 31.03.1996, In: The Educational Forum. 60, 1, p. 79-84 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    An Imperfect Union? Enacting an Analytic and Evaluative Framework for Digital Games for Language Learning

    Blume, C., Schmidt, T. & Schmidt, I., 2017, In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 28, 2, p. 209 - 231 23 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  4. Published

    Being in the Game; Language Teachers as Digital Learners

    Blume, C., 2016, Conference Proceedings: ICT for Language Learning. Florencie: Libreriauniversitaria, p. 313-316 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  5. Published

    Critérios para análise de jogos e aplicativos voltados para aprendizagem de línguas

    Schmidt, T., Blume, C. & Schmidt, I., 2018, Ensino de Línguas e Tecnologias Móveis: Políticas Públicas, Conceitos, Pesquisas e Práticas em Foco. Marques-Schäfer, G. & Rozenfeld, C. C. D. F. (eds.). São Paulo: Edições Hipótese, p. 97-111 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. Published
  7. Published

    Games People (Don’t) Play: An Analysis of Pre-Service EFL Teachers’ Behaviors and Beliefs Regarding Digital Game-Based Language Learning

    Blume, C., 02.01.2020, In: Computer Assisted Language Learning. 33, 1-2, p. 109-132 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    German Teachers’ Digital Habitus and Their Pandemic Pedagogy

    Blume, C., 10.2020, In: Postdigital Science and Education. 2, 3, p. 879-905 27 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Inklusiver Fremdsprachenunterricht: Positionspapier der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF)

    Gerlach, D., Vogt , K., Blume, C., Chilla, S., Doetjes, G., Eisenmann, M., Engelen, S., Heine, L., Küppers, A., Marx, N., Schmidt, T., Mertens, J., Springob, J., Wieland, K. & Wilden, E., 2021, In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 32, 1, p. 3-9 7 p.

    Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

  10. Published

    Inklusiver Fremdsprachenunterricht (FU)

    Blume, C., Kielwein, C., Kötter, M., Schmidt, T. & Trautmann, M., 2019, Sprachen lernen integriert - global, regional, lokal: 27. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung in Jena, 27.-30. September 2017; Kongressband. Falkenhagen, C., Funk, H., Reinfried, M. & Volkmann, L. (eds.). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, p. 441-444 4 p. (Beiträge zur Fremdsprachenforschung; vol. 15).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Publications

  1. Greenpeace Nachhaltigkeitsbarometer 2015
  2. Migrants and City-Making: Dispossession, Displacement, and Urban Regeneration Ayşe Çağlar & Nina Glick Schiller . Durham, NC: Duke University Press, 2018. 280 pp
  3. Gesellschaftliche Funktionen von Museen im Zeichen sozialer Verantwortung
  4. Administrative silence
  5. Nachhaltige Gesellschaft
  6. Arbeitszufriedenheit und flexible Arbeitszeit
  7. Auslegung und Schicksal des Bieterangebots im Vergabeverfahren
  8. Voluntary Corporate Health Promotion as Strategic Function of HRM
  9. Talks about sustainability—Sustainable talks? communicative construction of the social fiction of sustainability
  10. Trauer um Prof. Hermann Schweppenhäuser
  11. Immanenz und Produktivität der Normen
  12. Mediale Unterhaltungsangebote aus gesellschaftskritischer Perspektive
  13. Zur (Un-)Bedeutsamkeit der Ökonomisierung. Eine Differenzierung des Einflusses ökonomischer Logiken auf Akteur:innen der stationären Kinder- und Jugendhilfe
  14. Lesemotivationen und Lesehandlungen bei Schülern
  15. Abschluss des Vertrages
  16. Soziale Disparitäten
  17. Deutsch-Stunden
  18. Zur Qualitätsbeurteilung von professionellen Telefongesprächen in Callcentern
  19. Abschluss des Vertrages
  20. Parliaments in time
  21. Was macht Jugendliche fit für die Berufswahl?
  22. "Ich kann sagen: Nächstes Jahr ist okay! Mehr kann ich nicht sagen."
  23. Strategie als Herausforderung für die deliberative Demokratietheorie
  24. Lernfähigkeit und Geschlecht
  25. Leuphana Sommerakademie
  26. Alltag in den Medien - Medien im Alltag
  27. Partizipation von Kindern und Jugendlichen
  28. Krieg zum Mitspielen
  29. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  30. Umweltchemikalien 50 Jahre nach Silent Spring: ein ungelöstes Problem
  31. Erfolgserfassung nach Handels- und Steuerrecht sowie nach IFRS
  32. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 679)
  33. Ökonomische Bildung mit Kindern und Jugendlichen
  34. Wettbewerbsrecht, europäisches, Funktion
  35. Perspektivrahmen Sachunterricht