Anna Sundermann

Anna Sundermann

Contact

Anna Sundermann

  1. 2020
  2. Published

    Storytelling for sustainability: A definition and its implications for education and communication

    Fischer, D., Selm, H., Sundermann, A. & Storksdieck, M., 25.03.2020, Storytelling for Sustainability in Higher Education: An Educator's Handbook. Moltan-Hill, P., Luna, H., Wall, T., Puntha, H. & Baden, D. (eds.). 1 ed. London: Routledge Publishers, p. 38-51 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterResearchpeer-review

  3. 2019
  4. Published

    How mindfulness training cultivates introspection and competence development for sustainable consumption

    Frank, P., Sundermann, A. & Fischer, D., 04.10.2019, In : International Journal of Sustainability in Higher Education. 20, 6, p. 1002-1021 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    How does sustainability become professionally relevant? Exploring the role of sustainability conceptions in first year students

    Sundermann, A. & Fischer, D., 01.10.2019, In : Sustainability (Switzerland). 11, 19, 22 p., 5155.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. 2018
  7. Published

    On how business students’ personal values and sustainability conceptions impact their sustainability management orientation: Evidence from Germany, Indonesia and the USA

    Seidel, J., Sundermann, A., Brieger, S. A., Strathoff, P., Jacob, G. H., Antonio, T. & Utami, C. W., 19.11.2018, In : Journal of Global Responsibility. 9, 4, p. 335-354 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung: Empirische Erkenntnisse zu Wirkungen und Wirksamkeit

    Fischer, D. & Sundermann, A., 06.11.2018, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung: Hintergründe, Ansatz und Wirkungen eines Pilotprojekts. Baumgärtner, D., Petrischak, H. & Wessela, E. (eds.). 1 ed. Wiesbaden: Hessischen Landeszentrale für politische Bildung (HLZ), p. 85-96 12 p. (Polis: Analysen – Meinungen – Debatten; vol. 59).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  9. 2017
  10. Published
  11. Published

    UNESCO Chair in Higher Education for Sustainable Development

    Michelsen, G., Adomßent, M., Mader, M. & Sundermann, A., 2017, Scientific Research for Sustainable Development: UNESCO Chairs in Germany. Römer, K. (ed.). Bonn: German Commission for UNESCO, p. 65-70 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  12. 2016
  13. Published

    Nachhaltigkeitskonzepte von Lehrenden im Kontext der Kompetenzentwicklung für eine nachhaltige Entwicklung

    Sundermann, A., 2016, Empirische Forschung zur Bildung für nachhaltige Entwicklung – Themen, Methoden und Trends: Themen, Methoden und Trends. Barth, M. & Rieckmann, M. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 219-223 4 p. ( Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  14. 2015
  15. Published

    Analyzing management preferences for sustainability: Toward a new framework

    Brieger, S. A., Seidel, J., Strathoff, P. & Sundermann, A., 2015, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 9 p. (Working Paper Series in Management; no. 3).

    Research output: Working paperWorking papers