Professorship for Teacher Education and School Development

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

Wie können Schüler*innen, Lehrkräfte und Schulleitungen beim Kompetenzerwerb unterstützt werden? Wie wichtig sind Übungsgelegenheiten und Feedback durch Expert*innen und Peers für den Kompetenzerwerb? Wie können video- und onlinebasierte Ansätze lerneffektiv in der Lehrkräftebildung eingesetzt werden?

Mit diesen und ähnlichen Fragen beschäftigen wir uns am Arbeitsbereich Schulpädagogik und Schulentwicklung.

Main research areas

- Video-based Analysis of Teaching and Learning in Classroom

- Video-based Teacher Education and Professional Development

- Mandatory Testing and School Reform

  1. 2006
  2. Round-Table Beitrag: Videographie.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    11.2006

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  3. 2007
  4. Vortrag: Aufgabenkultur in der Hauptschule.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    03.2007

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  5. 70. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung - AEPF 2007

    Kleinknecht, M. (Speaker)

    09.2007

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  6. Aufgabenkultur in der Hauptschule.

    Kleinknecht, M. (Speaker)

    09.2007

    Activity: Talk or presentationPresentations (poster etc.)Research

  7. 2008
  8. Aufgabenkultur in der Hauptschule - Ein Beitrag zu einer empirischen Didaktik?

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    01.2008

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  9. Vortrag: Was ist eine gute Aufgabe?: Analyse und Weiterentwicklung der unterrichtlichen Aufgabenkultur.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    01.2008

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  10. 21. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft - DGfE2008

    Kleinknecht, M. (Organiser)

    03.2008

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  11. Vortrag: Weiterentwicklung der Allgemeinen Didaktik. Impulse aus einer Aufgabenkulturanalyse.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    03.2008

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  12. Vortrag: Aufgabenkultur in der Hauptschule.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    08.2008

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  13. 2009
  14. Aufgabenkultur im Unterricht: Eine empirisch-didaktische Analyse des Hauptschulunterrichts.

    Kleinknecht, M. (Oral presentation)

    02.2009

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...23 Next

Recently viewed

Publications

  1. A fault detection and data reconciliation algorithm in technical processes with the help of haar wavelets packets
  2. The measurement time required for determining total NH3 losses after field application of slurries by trail hoses
  3. Individual motivation among entrepreneurs in the creative and cultural industries: A self-determination perspective
  4. "Doing" Sustainability Assessment in Different Consumption and Production Contexts-Lessons from Case Study Comparison
  5. Leveling up? An inter-neighborhood experiment on parochialism and the efficiency of multi-level public goods provision
  6. Erratum to Perceived organizational support and intention to stay in host countries among self-initiated expatriates
  7. Extensive margins of imports, productivity and profitability: First evidence for manufacturing enterprises in Germany
  8. Governance change and governance learning in Europe: stakeholder participation in environmental policy implementation
  9. Der Einfluss der MINIPHÄNOMENTA auf die methodisch-formalen Fähigkeiten von Schülerinnen und Schülern der Primarstufe
  10. Range-wide genetic structure and diversity of the endemic tree line species Polylepis australis (Rosaceae) in Argentina
  11. A longitudinal analysis of the knowledge and application of sustainability management tools in large German companies
  12. Analyzing different types of moderated method effects in confirmatory factor models for structurally different methods
  13. Embodying relationality through immersive sustainability solutions with Indigenous communities in the Ecuadorian Amazon
  14. Habitat invasion risk assessment based on Landsat 5 data, exemplified by the shrub Rosa rubiginosa in southern Argentina
  15. A rough-and-ready cluster-based approach for extracting finite-time coherent sets from sparse and incomplete trajectory data