Institute of Marketing

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Marketing’s goal is to find academically grounded, practically relevant answers to strategically important marketing questions. The Institute’s members concentrate their research and instruction on the core marketing questions, above all brand and sales management, market and consumer psychology and tourism management. At the forefront of its activities are the networking of different academic disciplines, as well as an overall orientation toward finding applications.

Main research areas

The Institute of Marketing combines expertise from different areas of marketing research. The following topics and issues, which are predominantly interdisciplinary in character, are the focus of attention:

  •  Services marketing
  •  Tourism management
  •  customer relationship management
  •  Non-profit marketing
  •  Qualitative market research
  •  Advertising research
  •  Sales research
  •  Prerequisites for professional success in organizations

The research work of the institute's members is predominantly characterized by a pronounced application orientation.

Most downloaded publications

Recently viewed

Publications

  1. Heterogeneity Matters
  2. Institutional dual ownership and voluntary greenhouse gas emission disclosure
  3. Sociology Looks at the Arts, by Julia Rothenberg, New York, Routledge, 2014
  4. A Road to Conflict
  5. The German Capital Markets Model Case Act (KapMuG): a European role model for increasing the efficiency of capital markets?
  6. Organisational age cultures
  7. Konzeption und nutzen der inverted classroom-methode für eine kompetenzorientierte biochemie lehrveranstaltung im vorklinischen studienabschnitt der humanmedizin
  8. Networking als zentrale Schlüsselqualifikation für Gründungsvorhaben
  9. Die Ambivalenz der Religionskritik nach Horkheimer
  10. Die Entwicklung von Sexualität und Liebe
  11. The impact of the SARS-CoV-2 pandemic on tourists’ personal prestige – an experimental study
  12. Cabinet Reshuffles in Parliamentary Democracies
  13. Modi der Verständlichkeit und die Magie des Unverständlichen
  14. ReClaiming Participation
  15. Stabilisierte cis-Tris-σ-homobenzole–Synthesen, [σ2+σ2+σ2]-Cycloreversionen
  16. Die Institutionalisierung von Klimaräten durch Klimaschutzgesetzgebung
  17. Songwriting-Camp
  18. Entrepreneurship and Aging
  19. Die heile Welt und das Böse von außen
  20. Nachhaltigkeitsberichterstattung nach dem Referentenentwurf eines Umsetzungsgesetzes zur CSRD
  21. H. Produktion
  22. Gehen
  23. Nachhaltigkeitsprüfungen in Kommunen
  24. Nachhaltige Kommunalverwaltung
  25. Concluding remarks: Meet the future—with International Business Administration and Entrepreneurship
  26. "Das Fenster in die Welt". Fernsehen in den fünfziger Jahren
  27. Zum Einfluss von Gleichaltrigen (Peers) auf die Persönlichkeitsentwicklung
  28. Perspektiver inden for teknologisk-assisteret indsamling af data i psykologisk forandring - rammesat af den synergetiske psykologi
  29. Role of Ca on the corrosion resistance of Mg–9Al and Mg–9Al–0.5Mn alloys
  30. Macht Mentoring aus Lehrjahren Herrenjahre?