Organizational Transformation and Higher Sustainability Management Education. The case of the MBA Sustainability Management

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Purpose – This paper aims to investigate the roles of leadership in enabling sustainability transformation of universities and higher sustainability management education. It advocates research into the role of leadership for a university’s sustainability transformation by exploring interactions between university members and institutional contexts. Design/methodology/approach – Using a case study approach, this study explores the sustainability transformation of a university and its influence on the MBA Sustainability Management by applying Mintzberg’s leadership framework. Findings – The findings suggest that leaders can strongly influence a process of change in mindsets, practices and curricula to incorporate sustainability into higher business education institutions. Whereas bottom-up leadership initiatives are crucial, leadership support from top management is seen as important to enable larger, more radical steps of transformation. Originality/value – It is worthy noting that in the medium run strategic leadership to develop good sustainability management education programs requires a consistent institutional commitment for sustainability.
Original languageEnglish
JournalInternational Journal of Sustainability in Higher Education
Volume15
Issue number4
Pages (from-to)450-472
Number of pages23
ISSN1467-6370
DOIs
Publication statusPublished - 26.08.2014

Recently viewed

Publications

  1. Karl Jaspers:Die Schuldfrage
  2. § 290 Verzinsung des Wertersatzes
  3. New Keywords
  4. Qualitätssicherung in der Lehrerausbildung
  5. Baseflow recession analysis for flood-prone black sea watersheds in Turkey
  6. Zu einem unbekannten Brief von Hermann Ungar
  7. Social Media - New Masses
  8. Ökologie
  9. Effect of aluminum on microstructural evolution during hot deformation of TX32 magnesium alloy
  10. Aquajogging
  11. Public Private Partnership (PPP)
  12. Die Handpuppe als Inszenierungsinstrument im Englischunterricht der Grundschule
  13. Der Pflichtwidrigkeitszusammenhang im Strafrecht
  14. Gelungene Reform der Suizidbeihilfe (§ 217 StGB)?
  15. Freundschaft und Peer-Beziehungen
  16. "Immer so dieses Gefühl, nicht gut genug zu sein" - Optimierung und Leiden
  17. Rechnen Mädchen nicht mit positiven Emotionen?
  18. Fazit und Ausblick. Aufgaben analysieren
  19. Und ewig grüßt das Murmeltier
  20. Parties and party research in the New Europe
  21. § 109 VwGO (Zwischenurteil)
  22. Die Entlassung des Pflichtverteidigers im Strafprozess
  23. § 111 VwGO (Vorabentscheidung über den Grund)
  24. A coastal and an interior Douglas fir provenance exhibit different metabolic strategies to deal with drought stress
  25. Emotionen
  26. Öffentlichkeitsarbeit der Deichverbände in Niedersachsen und Bremen
  27. Schöningen: a reference site for the Middle Pleistocene
  28. Der Entwicklungsbedarf der Fachdidaktiken für einen inklusiven Unterricht in der Sekundarstufe
  29. "Responsible Leadership Systems“
  30. Formen der Medienkontrolle im Kontext des Jugendmedienschutzes
  31. Analysis and occurrence of seven artificial sweeteners in German waste water and surface water and in soil aquifer treatment (SAT)
  32. Bildung für nachhaltige Entwicklung
  33. § 291 Prozesszinsen
  34. Wie verändert sich die mathematische Kompetenz von der neunten zur zehnten Klassenstufe
  35. Remote sensing of bush encroachment on commercial cattle farms in semi-arid rangelands in Namibia
  36. § 290 Verzinsung des Wertersatzes
  37. Sprachförderlicher Fachunterricht
  38. „Die Flüchtlinge“, „die Rassisten“ und „Wir“
  39. Digitale Medientechnologien