Institute of Marketing

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Marketing’s goal is to find academically grounded, practically relevant answers to strategically important marketing questions. The Institute’s members concentrate their research and instruction on the core marketing questions, above all brand and sales management, market and consumer psychology and tourism management. At the forefront of its activities are the networking of different academic disciplines, as well as an overall orientation toward finding applications.

Main research areas

The Institute of Marketing combines expertise from different areas of marketing research. The following topics and issues, which are predominantly interdisciplinary in character, are the focus of attention:

  •  Services marketing
  •  Tourism management
  •  customer relationship management
  •  Non-profit marketing
  •  Qualitative market research
  •  Advertising research
  •  Sales research
  •  Prerequisites for professional success in organizations

The research work of the institute's members is predominantly characterized by a pronounced application orientation.

  1. Published

    AIDA, reif für das Museum?

    Lürssen, J., 2004, In: Absatzwirtschaft. 47

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  2. Published

    Aktuelle Trends im Key Account Management in der Konsumgüterindustrie

    Lürssen, J., 01.12.2011, Hamburg : Handelsblatt Media Group.

    Research output: other publicationsArticles in scientific forums or blogsTransfer

  3. Published

    Auf dem Weg zu den Kunden des Heilbades/Kurortes: Nutzung neuer elektronischer Vertriebswege im Gesundheitstourismus

    Kreilkamp, E., 2001, In: Heilbad und Kurort. 53, 3, p. 40 1 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  4. Published

    Auswirkungen des Klimawandels auf den Wandertourismus

    Kreilkamp, E. & Kotzur, A., 2010, Wandertourismus: Kundengruppen, Destinationsmarketing, Gesundheitsaspekte . Dreyer, A., Menzel, A. & Endreß, M. (eds.). München: Oldenbourg Schulbuchverl, p. 148-153 6 p. (Tourismus, Sport und Gesundheit).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Culture Check: Kulturwissenschaftliche Marktforschung: Das Beispiel Zigaretten

    Puchta, C. & Rüsing, O., 31.10.2006, In: Planung & Analyse. 34, 5, p. 24-26 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  6. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 01.2005, 2 ed. München [u.a.]: Piper Verlag. 223 p. (Piper; vol. 4454)

    Research output: Books and anthologiesBook

  7. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 05.2002, München: Piper Verlag. 223 p. (Piper; vol. 3820)

    Research output: Books and anthologiesBook

  8. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J. & Opresnik, M. O., 2010, 3. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 233 p.

    Research output: Books and anthologiesBook

  9. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 09.2001, 1. ed. Frankfurt, Main: Campus Verlag. 223 p.

    Research output: Books and anthologiesBook

  10. Published

    Die heimlichen Spielregeln der Karriere: wie Sie die ungeschriebenen Gesetze am Arbeitsplatz für Ihren Erfolg nutzen

    Lürssen, J., 2006, 1.limitierte ed. Frankfurt, Main; New York: Campus Verlag. 223 p. (Handelsblatt - Karriere und Management; vol. 2)

    Research output: Books and anthologiesBook

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