Organisation profile

EMPOWERING MINDS. INSPIRING INNOVATIONS. SHAPING TRANSFORMATIONS.

As part of Leuphana University, the School of Management and Technology is a dynamic and innovative community of students and faculty with high-level expertise in the fields of organization studies, responsible management, entrepreneurship, product development process, digital transformation and data science, and psychology and societal transformation. Our core aspiration is driving innovation in management and technology to shape responsible and sustainable transformations. In our research, we pioneer understandings of and solutions to the core challenges of our time, such as digitalization and sustainable production. In our teaching, we challenge conventional wisdom and inspire entrepreneurial thinking and responsible action. In business and society, we team up with local and international partners to contribute to the regional development of northern Germany. We value the interrelationships between disciplines, which is reflected in our interdisciplinary degree programs and collaboration in research.

 

The School of Management and Technology is home to the disciplines of Accounting and Finance, Business Psychology, Business Information Systems, Engineering, Management and Marketing. We support the respective identities and profile development of the disciplines, while also promoting interdisciplinary research and teaching in the shape of programs of study and research centers. This interdisciplinary approach is characterized by a commitment to responsibility and helping meet societal challenges.

Main research areas

The School of Management and Technology is the academic and professional home to 1,500 bachelor’s, master’s and doctoral students, more than 50 professors, more than 70 research associates and research assistants, 36 professional staff members.

The main themes of the school are reflected in its study programs: The 3 major and 7 minor programs at the College, 5 master's programs and 4 doctoral programs at the Graduate School provide academic training. The doctoral programs focus on (1.) Entrepreneurship, Management and Innovation (EMI), (2.) Information Systems and Data Science, (3.) Engineering and (4.) Management, Finance and Accounting.

In total, we offer 16 programs of study in the disciplines of Business Administration (in particular Accounting and Finance), Business Information Systems, Business Psychology, Engineering and Management.  

1 - 10 out of 695Page size: 10
  1. ***

    Horster, E.

    24.10.10

    1 item of Media coverage

    Press/Media

  2. 1. Zwischenbericht

    Schulte, R.

    01.09.00

    1 item of Media coverage

    Press/Media

  3. 2. Zwischenbericht

    Schulte, R.

    01.01.01

    1 item of Media coverage

    Press/Media

  4. 3. Zwischenbericht

    Schulte, R.

    01.09.01

    1 item of Media coverage

    Press/Media

  5. 4 Fragen an Prof. Dr. Edgar Kreilkamp.

    Kreilkamp, E.

    11.10.18

    1 Media contribution

    Press/Media

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...70 Next

Recently viewed

Publications

  1. Konflikte, Beschwerden und Probleme - wertvolle Indikatoren und Handlungsfelder für die Entwicklung der Leuphana Universität Lüneburg
  2. Ernährungsverhalten sozial benachteiligter Jugendlicher - ein Interventionsprojekt in Einrichtungen der offenen Jugendhilfe
  3. Die heimlichen Spielregeln der Karriere
  4. Stockage de l’énergie solaire thermique à long terme par absorption
  5. Energie, Klimaschutz und nachhaltige Mobilität
  6. Auswirkungen des BilMoG-RefE auf die Informations- und Zahlungsbemessungsfunktion des handelsrechtlichen Jahresabschlusses
  7. Einleitung
  8. Lokale Agenda 21 und die "Eine Welt"
  9. Karl May und die Literaturwissenschaft: ein Thema für Außenseiter?
  10. Einfluss der Teeölaltlast "Zeche Victoria" in Lünen auf die Belastung des Fließgewässersedimentes der Lippe durch NSO-Heterocyclen, PAK und Phenole
  11. Konzept zur Kommunikation von Lebenszykluskosten im Handel
  12. Eine Maus und ein Kaninchen als Identifikationsfiguren für das Ausleben des Verbotenen
  13. Nachhaltigkeitsmanagement bei deutschen Auslandsinvestitionen
  14. Erläuterungen zu den Themenfeldern Seerecht und Seevölkerrecht
  15. Allgemeindidaktische Kriterien für die Analyse von Aufgaben
  16. Herausforderungen und Potenziale von Online-Medien für die qualitative Forschung
  17. Beobachtung und Reflexion als zentrales Instrument der Erziehungs- und Bildungsbegleitung in der Kindertagesstätte
  18. Schlussbericht zum Verbundprojekt "Sicherung und Nachnutzung der Forschungsdaten des Rahmenprogramms zur Förderung der empirischen Bildungsforschung"
  19. Das Schädigungsverbot im Völkerrecht
  20. Kommunalspezifische Nachhaltigkeitssteuerung
  21. Wirtschaftskriege im digitalen Zeitalter
  22. Vogel, Meike, “Unruhe im Fernsehen. Öffentlich-rechtliches Fernsehen und Proteste in den 1960er Jahren“