widerstreit sachunterricht, ‎1612-3034

Journal

  1. Published

    Bildung für nachhaltige Entwicklung und Inklusion: Konzepte zusammendenken für die Gestaltung eines zukunftsfähigen Sachunterrichts

    Kater-Wettstädt, L., Bürgener, L. & Sellin, K., 2022, In: widerstreit sachunterricht. 13, p. 159-176 18 p.

    Research output: Journal contributionsConference article in journalResearchpeer-review

  2. Published

    Die Ordnungen des Anderen und das Problem des Eigenen und des Fremden: Ein praktisches Beispiel der Interkulturellen/Kulturellen Bildungsarbeit

    Karber, A., Leitsch, T., Rengstorf, K., Reuter, C., Ulrichs, D. & Wrede, J., 2005, In: www.widerstreit-sachunterricht.de. 5, 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  3. Published

    Heterogenität, Inklusion und Sachunterricht: Beiträge der Hochschulbildung?

    Offen, S., 2014, In: www.widerstreit-sachunterricht.de. 20, 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Teilhabe durch Fachlichkeit: Erste Grundzüge einer Konzeption ökonomischer Bildung im Sachunterricht

    Löw Beer, D. & Asmussen, S., 10.2012, In: www.widerstreit-sachunterricht.de. 18, 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published
  6. Published
  7. Published

    Kleidungspraktiken erforschen! „Kulturelle Dimensionen“ der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung befragen

    Offen, S., 10.2011, In: www.widerstreit-sachunterricht.de. 17, 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  8. Published
  9. Published
  10. Published

    Selbstgestaltete Rituale in der Gruppenarbeit mit Kindern

    Kerll, J. & Wagner, B., 13.10.2009, In: www.widerstreit-sachunterricht.de. 13, p. 1-10 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. "In die Höhe fallen"
  2. Hormonal chaos: The scientific and social origins of the environmental endocrine hypotheses
  3. Concentration of ciprofloxacin in Brazilian hospital effluent and preliminary risk assessment
  4. A longitudinal study of teachers' occupational well-being
  5. “I think they are irresponsible”: Teaching Sustainability with (Counter)Narratives in the EFL Classroom
  6. Arts Management: A Sociological Inquiry
  7. Polizei und Gewalt: Editoral
  8. Innovationen in der Hochschule
  9. Learning from African entrepreneurship—on the psychological function of entrepreneurial preparedness
  10. Imagination und Erfahrung
  11. »Als ob ich stürbe. Fragmente einer negativen Hermeneutik des Todes«
  12. Die Stadt als Perspektive
  13. Interdisziplinär und international
  14. Fraenkel versus Agnoli?
  15. (Re)Produktivität im Dialog mit der Praxis
  16. Ethik geht uns alle an
  17. Pursuing Sustainability with the Balanced Scorecard
  18. The Struggle for EU Legitimacy: Public Contestation, 1950-2005, by Claudia Schrag Sternberg
  19. Gesprochene Schulsprache in der Primarstufe
  20. Die Rolle der Lehrerpersönlichkeit angesichts der Möglichkeiten digitaler Technik
  21. Die „drohende Gefahr“ als Schlüsselbegriff einer Sekuritisierung des Rechts
  22. Rationale Irrationalität oder „Warum lehnen die Intellektuellen den Kapitalismus ab?“
  23. Selbstgestaltete Rituale in der Gruppenarbeit mit Kindern
  24. The Importance of School Leaders’ Attitudes and Health Literacy to the Implementation of a Health-Promoting Schools Approach
  25. Magnesium alloys for biomedical applications
  26. Organizational Ethical Cultures and Social Embeddedness – A Research Framework for Investigating Externally Anchored Organizational Worldviews
  27. European COMPARative Effectiveness research on blended Depression treatment versus treatment-as-usual (E-COMPARED): Study protocol for a randomized controlled, non-inferiority trial in eight European countries