Vertrauen und Profession. Eine erziehungswis-senschaftliche Perspektive auf theoretische Ansätze und empirische Analysen
Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
Authors
Although trust is attributed great importance in both pedagogical theory and practice, the concept and function of trust in pedagogical-professional contexts has so far hardly been determined systematically from the educational-scientific perspective. Starting from pedagogical and profession-sociological attempts at definition, the contribution gauges the significance of trust for professional pedagogical work. The aim is to develop an educational-scientific research perspective on the basis of a critical reconstruction of theoretical and empirical approaches to trust and (pedagogical) profession and to conceptualize a procedural understanding of trust.
| Originalsprache | Deutsch |
|---|---|
| Zeitschrift | Zeitschrift für Pädagogik |
| Jahrgang | 58 |
| Ausgabenummer | 6 |
| Seiten (von - bis) | 799-811 |
| ISSN | 0044-3247 |
| Publikationsstatus | Erschienen - 2012 |
- Pädiatrie, Perinatalogie und Gesundheitsvorsorge bei Kindern
- Ausbildung bzw. Denomination
ASJC Scopus Sachgebiete
- Erziehungswissenschaften
