Storytelling for sustainability: A definition and its implications for education and communication
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Kapitel › begutachtet
Authors
The concept of storytelling has sparked renewed interest in different fields of research and practice. Stories are presumed to simultaneously convey information, explain problems and evoke emotions. Educators and communicators wishing to explore the potential benefits of storytelling in a sustainability context, however, have struggled with conceptual ambiguity about what distinguishes storytelling from other pedagogical approaches, and how it best relates to sustainability issues. This chapter proposes a definition of “storytelling for sustainability” we call “SusTelling”, gives examples that illustrate different features of SusTelling in practice, and critically appraises both opportunities and risks of using storytelling for sustainability in education and communication.
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | Storytelling for Sustainability in Higher Education : An Educator's Handbook |
Herausgeber | Petra Moltan-Hill, Heather Luna, Tony Wall, Helen Puntha, Denise Baden |
Anzahl der Seiten | 14 |
Erscheinungsort | London |
Verlag | Routledge Taylor & Francis Group |
Erscheinungsdatum | 25.03.2020 |
Auflage | 1 |
Seiten | 38-51 |
ISBN (Print) | 978-0-367-26026-2 |
ISBN (elektronisch) | 978-0-429-29111-1, 978-1-00-076293-8, 978-1-00-076307-2, 978-1-00-076321-8 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 25.03.2020 |
- Nachhaltigkeitskommunikation - Storytelling
- Nachhaltigkeitswissenschaft
- Erziehungswissenschaften - Hochschulbildung für nachhaltige Entwicklung
Fachgebiete
Zugehörige Aktivitäten
Es war einmal … – Über die Wirkung von Geschichten in der Umweltkommunikation
Aktivität: Vorträge und Gastvorlesungen › Vorträge in anderen Veranstaltungen › Transfer
Presseberichte
“Der Unterhaltungsfaktor muss hoch sein”
Presse/Medien: Presse / Medien