Public Value: Turning a Conceptual Framework into a Scorecard
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Authors
In this chapter, Meynhardt's public value theory is outlined and systematically applied to construct and justify a Public Value Scorecard (PVSC). Different inquiry techniques, such as survey versions, interview methods and social media analysis, are introduced. A number of case examples, e.g. FC Bayern Munich, Federal Labor Agency and Nestlé are described to illustrate applications both in the public and private sector.
| Originalsprache | Englisch |
|---|---|
| Titel | Public Value and Public Administration |
| Herausgeber | John M. Bryson, Barbara Crosby, Laura Bloomberg |
| Anzahl der Seiten | 23 |
| Erscheinungsort | Washington D.C. |
| Verlag | Georgetown University Press |
| Erscheinungsdatum | 2015 |
| Auflage | 1 |
| Seiten | 147-169 |
| ISBN (Print) | 978-1-62616-261-7, 978-1-62616-262-4 |
| ISBN (elektronisch) | 978-1-62616-263-1 |
| Publikationsstatus | Erschienen - 2015 |
- Betriebswirtschaftslehre - Public Value, Value Philosophy
