Public Value: Turning a Conceptual Framework into a Scorecard
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Transfer › begutachtet
Authors
In this chapter, Meynhardt's public value theory is outlined and systematically applied to construct and justify a Public Value Scorecard (PVSC). Different inquiry techniques, such as survey versions, interview methods and social media analysis, are introduced. A number of case examples, e.g. FC Bayern Munich, Federal Labor Agency and Nestlé are described to illustrate applications both in the public and private sector.
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | Public Value and Public Administration |
Herausgeber | John M. Bryson, Barbara Crosby, Laura Bloomberg |
Anzahl der Seiten | 23 |
Erscheinungsort | Washington D.C. |
Verlag | Georgetown University Press |
Erscheinungsdatum | 2015 |
Auflage | 1 |
Seiten | 147-169 |
ISBN (Print) | 978-1-62616-261-7, 978-1-62616-262-4 |
ISBN (elektronisch) | 978-1-62616-263-1 |
Publikationsstatus | Erschienen - 2015 |
- Betriebswirtschaftslehre - Public Value, Value Philosophy