Photodegradation, Photocatalytic and Aerobic Biodegradation of Sulfisomidine and Identification of Transformation Products By LC–UV-MS/MS

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Much attention has recently been devoted to the fate and effects of pharmaceuticals in the water cycle. Removal of antibiotics in effluents by photo-treatment or biodegradation is a topic currently under discussion. Degradation and removal efficiencies of sulfisomidine (SUI) by photodegradation and aerobic biodegradability were studied. SUI behavior was monitored during photolysis and photocatalysis (catalyst titanium dioxide) using 150-W medium-pressure Hg lamp. Also an aerobic bacterial degradation test from the OECD series (closed bottle test (CBT, OECD 301 D)) was performed. The primary elimination of SUI was monitored. Structures of photo-degradation products were assessed by chromatographic separation on a C18 column with ultraviolet detection at 270nm and ion trap MS. The results demonstrate that SUI is not readily biodegradable in CBT. Photo catalysis was more is effective than photolysis. SUI underwent photodegradation and several SUI photoproducts were identified. Accordingly, the photodegradation pathway of SUI was postulated. When reaching the aquatic environment, SUI and its photo products can constitute a risk to the environment.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftClean - Soil, Air, Water
Jahrgang40
Ausgabenummer11
Seiten (von - bis)1244-1249
Anzahl der Seiten6
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 11.2012

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Hegels Konzeption der Individualität in den Jugendschriften
  2. Die Kunst auf dem Weg in die blaue Ökonomie
  3. The urban wage premium in imperfect labour markets
  4. Schulinterne Lehrerfortbildung an der Hauptschule Stadtmitte
  5. Zukunftsszenarien für Hochschulbildung
  6. Modellieren - Lesen = Rechnen? - Zur Rolle des Situationsmodells beim mathematischen Modellieren
  7. Was uns bewegt: Die smarte Diktatur: Harald Welzer im Gespräch mit Steffi Hobuß
  8. KI-Bildung 2024: Ein Workshop zu Aus- und Weiterbildung über Künstliche Intelligenz im Rahmen der DELFI Tagung 2024
  9. Nachhaltigkeit fächerübergreifend lehren und lernen: Das Komplementärstudium der Leuphana Universität Lüneburg
  10. KUNTIKUM-Abschlusskonferenz - 2009
  11. Geschlechternormen und performative Demokratie
  12. Wie kann die Umweltpsychologie Universitäten unterstützen, ihrer Vorbildfunktion in Sachen Nachhaltigkeit gerecht zu werden?
  13. Lehrerfortbildung der hessischen Aufgabenkonstrukteure 2012
  14. 2. Deutscher AAL-Kongress Ambient Assistant Living 2009
  15. Die Zeit des Mythos
  16. Il colpo di stato come teoria e pratica di governo
  17. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  18. Transformation in East German Tourism - Inevitably Path-dependent? The Case of the Mecklenburg-Vorpommern Spas
  19. The Future of Critical Art Institutions. The 'Kunstraum der Universität Lüneburg'
  20. Zur Haltbarkeit stereotyper Weiblichkeitskonstruktionen
  21. Nachhaltigen Konsum (er)leben (Workshop zur nachhaltigen Konsumbildung)
  22. Die Kunstreligion: Hegels Phänomenologie des Geistes als Ursprung seiner Ästhetik
  23. Leuphana auf dem Weg – Nachhaltigkeit als Schlüsselprinzip eines umfassend konzipierten Studien- und Universitätsmodells