Children's literature and translation studies

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

Since literature written specifically for children first emerged around the middle of the 18th century, it has been a site of intense translational activity. Serious critical interest in the subject of its translation, however, is a relatively recent phenomenon. This chapter examines what translating children's literature actually comprises as well as the key differences between translating it and translating literature for other audiences. It provides a critical account of the type of research has been done and is currently being done, probing key theoretical approaches and methodologies, with a special focus on the issues of target culture norms, narratology, the ‘internationalism’ of children’s literature and translating picturebooks.
OriginalspracheEnglisch
TitelThe Routledge Handbook of Translation Studies
HerausgeberCarmen Millan-Varela, Francesca Bartrina
Anzahl der Seiten13
ErscheinungsortLondon, New York
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Erscheinungsdatum2013
Seiten451-463
ISBN (Print)9780415559676
ISBN (elektronisch)9780203102893
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2013

Zugehörige Projekte

  • Translation Studies

    Projekt: Forschung

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Voluntary migration to cosmopolitan cities and risk-taking
  2. Conference of the Environmental and Sustainability Management Accounting Network - EMAN 2016
  3. Gründungsplanung I: Einführung in die Gründungsplanung: Aufbau eines Business Plans BP, Funktion, Bedeutung und Einsatzbereich
  4. Unrechtserfahrung und geschichtliche Erinnerung im Exilwerk Ernst Cassirers
  5. Modellierungsaufgaben – Der Einfluss von sprachlichen, innermathematischen Fähigkeiten und dem Aufgabenkontext
  6. Kultivierung von heterotrophen Mikroalgen in organischen Abfällen zur Verwertung von Food Waste
  7. Just Leave Us Alone: The Arab League and Human Rights
  8. "'weep! 'weep!". Der kleine Schornsteinfeger in der britischen Literatur des langen 19. Jahrhunderts
  9. Unterricht beobachten, einschätzen und Feedback geben“ für Lehrkräfte in Studienleitung
  10. Determinants of Social Entrepreneurial Appraisal Among Hearing-impaired Persons
  11. Gegen den Strich. Die neopragmatische Soziologie von Henrik Kreutz
  12. Aerobic biodegradability assessment of Cefazolin and its phototransformation products
  13. Professionalisierungsprozesse in der kunstvermittelnden Lehrer*innenbildung
  14. 2nd International Scientific Conference on Regional development, spatial planning and strategic governance - RESPAG 2013
  15. Raum & Gender – eine inter- und transdisziplinäre Spurensuche
  16. Reflexive Demokratie: eine metapolitische Reaktion auf die dritte demokratische Transformation
  17. Legitimierung oder Gewinn: Was motiviert große deutsche Unternehmen für Nachhaltigkeit?