Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenTransferbegutachtet

Standard

Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit. / Neumann, Astrid; Giera, Winnie-Karen.
Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft: Was wir in Zukunft wissen und können müssen. Hrsg. / Matthias Knopp; Necle Bulut; Kathrin Hippmann; Simone Jambor-Fahlen; Markus Linnemann; Sabine Stephany. Münster: Waxmann Verlag, 2022. S. 303-318.

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenTransferbegutachtet

Harvard

Neumann, A & Giera, W-K 2022, Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit. in M Knopp, N Bulut, K Hippmann, S Jambor-Fahlen, M Linnemann & S Stephany (Hrsg.), Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft: Was wir in Zukunft wissen und können müssen. Waxmann Verlag, Münster, S. 303-318. https://doi.org/10.31244/9783830995555

APA

Neumann, A., & Giera, W.-K. (2022). Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit. In M. Knopp, N. Bulut, K. Hippmann, S. Jambor-Fahlen, M. Linnemann, & S. Stephany (Hrsg.), Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft: Was wir in Zukunft wissen und können müssen (S. 303-318). Waxmann Verlag. https://doi.org/10.31244/9783830995555

Vancouver

Neumann A, Giera WK. Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit. in Knopp M, Bulut N, Hippmann K, Jambor-Fahlen S, Linnemann M, Stephany S, Hrsg., Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft: Was wir in Zukunft wissen und können müssen. Münster: Waxmann Verlag. 2022. S. 303-318 doi: 10.31244/9783830995555

Bibtex

@inbook{1bfed8d4572f42e5aceebd9625186793,
title = "Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit",
abstract = "There is a widespread use for writing letters, including writing letters to friends orrelatives, the correspondence with authorities, writing complaints about orders orwriting job applications. Therefore, this article presents a retrospective critical re-view of studies related to this topic, trying to identify results that are still relevanttoday. Furthermore, we also shed light on studies using digital tools that makewriting instruction more effective.",
keywords = "Didaktik der deutschen Sprache, Schreibkompetenzen, Schreibforschung, Digitalisierung",
author = "Astrid Neumann and Winnie-Karen Giera",
year = "2022",
month = aug,
day = "30",
doi = "10.31244/9783830995555",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-8309-4555-0",
pages = "303--318",
editor = "Matthias Knopp and Necle Bulut and Kathrin Hippmann and Simone Jambor-Fahlen and Markus Linnemann and Sabine Stephany",
booktitle = "Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft",
publisher = "Waxmann Verlag",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Briefe schreiben in der Sekundarstufe I

T2 - Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit

AU - Neumann, Astrid

AU - Giera, Winnie-Karen

PY - 2022/8/30

Y1 - 2022/8/30

N2 - There is a widespread use for writing letters, including writing letters to friends orrelatives, the correspondence with authorities, writing complaints about orders orwriting job applications. Therefore, this article presents a retrospective critical re-view of studies related to this topic, trying to identify results that are still relevanttoday. Furthermore, we also shed light on studies using digital tools that makewriting instruction more effective.

AB - There is a widespread use for writing letters, including writing letters to friends orrelatives, the correspondence with authorities, writing complaints about orders orwriting job applications. Therefore, this article presents a retrospective critical re-view of studies related to this topic, trying to identify results that are still relevanttoday. Furthermore, we also shed light on studies using digital tools that makewriting instruction more effective.

KW - Didaktik der deutschen Sprache

KW - Schreibkompetenzen

KW - Schreibforschung

KW - Digitalisierung

UR - https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC128004&tx_p2waxmann_pi2%5Baction%5D=show

UR - https://d-nb.info/1267016868

UR - https://www.mendeley.com/catalogue/9a6933cf-e2b3-3dcc-bc40-c4bf0c6e77f0/

U2 - 10.31244/9783830995555

DO - 10.31244/9783830995555

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-8309-4555-0

SP - 303

EP - 318

BT - Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft

A2 - Knopp, Matthias

A2 - Bulut, Necle

A2 - Hippmann, Kathrin

A2 - Jambor-Fahlen, Simone

A2 - Linnemann, Markus

A2 - Stephany, Sabine

PB - Waxmann Verlag

CY - Münster

ER -

Links

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. From Ideation to Realization
  2. Interview mit Prof. Dr. Dr. h.c. Thomas Schomerus
  3. Fallstudie
  4. Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung
  5. Trajnostni razvoj v predsolskih ustanovah -
  6. Assistance systems for patient positioning in radiotherapy practice
  7. From the plurality of transdisciplinarity to concrete transdisciplinary methods
  8. The Corrupt State of Artificial Intelligence
  9. Differential predictors of post-retirement life and work satisfaction
  10. Workshop on impacts of the EU-UK Trade and Cooperation Agreement on fisheries and aquaculture in the EU
  11. Mapping a sustainable future
  12. Sponsoring, brand value and social media
  13. The Cox ring of the space of complete rank two collineations
  14. Legal aspects of satellite-based earth observation
  15. Veranstaltungsmanagement
  16. Enterprise Integration
  17. Rating landfills in terms of sustainable development
  18. Monoculture and mixture-planting of non-native Douglas fir alters species composition, but promotes the diversity of ground beetles in a temperate forest system
  19. Vergleichsarbeiten
  20. Zirkuläre Migration zwischen neuem Policy-Paradigma und "Autonomie der Migration"
  21. Approaching bolt load retention behaviour of AS41 through compliance and creep deformation
  22. Globalismus/Globalism
  23. Consumerist lifestyles in the context of globalization
  24. The opportunity development process of nascent entrepreneurs
  25. International business and the eclectic paradigm, developing the OLI framework , ed. by John Cantwell and Rajneesh Narula
  26. Interaktion unter Fluglärm
  27. Kreativität
  28. An EEG frequency tagging study on biological motion perception in children with DCD
  29. Copenhagen Diabetes Consensus (CODIAC) 2021

Presse / Medien

  1. Was zur Energiewende fehlt