Briefe schreiben in der Sekundarstufe I: Schulischer Schreibunterricht im Wandel der Zeit
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Transfer › begutachtet
Authors
There is a widespread use for writing letters, including writing letters to friends or
relatives, the correspondence with authorities, writing complaints about orders or
writing job applications. Therefore, this article presents a retrospective critical re-
view of studies related to this topic, trying to identify results that are still relevant
today. Furthermore, we also shed light on studies using digital tools that make
writing instruction more effective.
relatives, the correspondence with authorities, writing complaints about orders or
writing job applications. Therefore, this article presents a retrospective critical re-
view of studies related to this topic, trying to identify results that are still relevant
today. Furthermore, we also shed light on studies using digital tools that make
writing instruction more effective.
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Titel | Sprachliche Bildung in der digitalisierten Gesellschaft : Was wir in Zukunft wissen und können müssen |
Herausgeber | Matthias Knopp, Necle Bulut, Kathrin Hippmann, Simone Jambor-Fahlen, Markus Linnemann, Sabine Stephany |
Anzahl der Seiten | 16 |
Erscheinungsort | Münster |
Verlag | Waxmann Verlag GMBH |
Erscheinungsdatum | 30.08.2022 |
Seiten | 303-318 |
ISBN (Print) | 978-3-8309-4555-0 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-8309-9555-5 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 30.08.2022 |
- Didaktik der deutschen Sprache - Schreibkompetenzen, Schreibforschung, Digitalisierung
Fachgebiete
Zugehörige Aktivitäten
Herausforderungen und Entwicklungen bei der Messung schriftsprachlicher Fähigkeiten
Aktivität: Vorträge und Gastvorlesungen › Konferenzvorträge › Forschung