University Educators for Sustainable Development

Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

Projektbeteiligte

  • ECO-UNESCO Irland
  • Mediterranean Information Office for Environment, Culture & Sustainable Development
  • Instituto Politecnico de Leiria
  • Autonome Universität Barcelona
  • Universität Ljubljana
  • Eötvös Loránd Universität
  • Universität Niš
  • Comenius-Universität Bratislava
  • Universität Maribor

Beschreibung

Das EU-Projekt "University Educators for Sustainable Development" hat das Ziel Nachhaltigkeitskompetenzen von Lehrenden an europäischen Hochschulen durch professionelle Weiterbildung zu stärken. 55 Partner aus dem Hochschulsektor aus 33 europäischen Ländern haben sich dazu vernetzt und werden von 2013-2016 bestehende Weiterbildungsangebote für Hochschullehrende in den jeweiligen Ländern ermitteln, Vorzeigeinitiativen identifizieren, Bildungsressourcen entwickeln und eine Akademie zu Bildung für nachhaltige Entwicklung aufbauen, die es WissenschaftlerInnen und Lehrenden ermöglichen soll sich Nachhaltigkeitskompetenzen anzueignen um Studierenden das Thema kompetent vermitteln zu können und so zu einer transformativen Hochschulentwicklung beizutragen. Neben der universitär institutionellen Ebene soll auch auf politischer Ebene Bewusstsein für die strukturelle Verknüpfung von Nachhaltigkeit, Weiterbildung und universitärer Qualitätssicherung geschaffen werden.
AkronymUE4SD
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.10.1319.09.17

Verknüpfte Publikationen

Dokumente

Links

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Wolfram Kawohl

Publikationen

  1. The effects of hybrid order processing strategies on economic and logistic objectives
  2. Aktionsforschung
  3. Neighbour species richness and local structural variability modulate aboveground allocation patterns and crown morphology of individual trees
  4. Defining value in sustainable business models
  5. Investigation of the photochemistry and quantum yields of triazines using polychromatic irradiation and UV-spectroscopy as analytical tool
  6. Differences in adaptation to light and temperature extremes of Chlorella sorokiniana strains isolated from a wastewater lagoon
  7. Influence of 8-weeks of supervised static stretching or resistance training of pectoral major muscles on maximal strength, muscle thickness and range of motion
  8. Migration and stress during reproduction govern telomere dynamics in a seabird
  9. Abwasser
  10. Motivation revisited
  11. Strategic Self-Regulation in Groups
  12. Quality Education and lifelong learning for all: trying to get to grips with the iridescent, multifaced, and at the same time universal character of SDG 4
  13. Article 69 CISG
  14. Evaluating a web-based PPGIS for the rehabilitation of urban riparian corridors
  15. Foliar application of lambda-cyhalothrin modulates root exudate profile and the rhizosphere bacteria community of dioecious Populus cathayana
  16. Engaging creatively with tension in collaborative research
  17. Incremental contribution of pollination and other ecosystem services to agricultural productivity
  18. Wege zum Campus
  19. Article 79 CISG
  20. Correction
  21. The Depths of Illusion
  22. Die Universität im Wettbewerb
  23. Estimation of baseflow and water transfer in karst catchments in Mediterranean Turkey by nonlinear recession analysis
  24. Kombinatorik mit Ziffernkarten
  25. LCSA in the regions - state of the art, mainstreaming conditions and upscaling approaches
  26. Synchronic and Diachronic Pragmatic Variability

Presse / Medien

  1. Zeit der Gewinner