TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Projekt: Praxisprojekt

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.07.1931.12.19

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Paul Drews

Publikationen

  1. Web-Based Stress Management Program for University Students in Indonesia
  2. Adjust for windows
  3. The Role of Network Size for the Robustness of Centrality Measures
  4. An improved method for the analysis of volatile polyfluorinated alkyl substances in environmental air samples
  5. Efficiency and usability of industrial laser assistance systems in composite preforming
  6. Comparative study of resonant circuit for power transmission via inductive link
  7. Land use affects dung beetle communities and their ecosystem service in forests and grasslands
  8. A Person-Centered Approach for Analyzing Multidimensional Integration in Collaboration Between Educational Researchers and Practitioners
  9. Mapping perceptions of energy transition pathways
  10. Mindsets and reflection in teacher education for inclusive language classrooms
  11. Cyclic and non-cyclic crew rostering problems in public bus transit
  12. Unsichtbare Gewalt
  13. Cross-Border Knowledge Transfer in the Digital Age
  14. Microstructure and corrosion of AZ91 with small amounts of cerium
  15. From biased robots to race as technology
  16. Multibody simulations of distributed flight arrays for Industry 4.0 applications
  17. Understanding of capacity in 3rd grade
  18. Kemp-Reader
  19. The Problem of Institutional Fit
  20. Commentary on Outer Space Treaty 1967
  21. Does Board Composition Influence CSR Reporting?
  22. Portraying myth more convincingly
  23. To err is Human, To Explain and Correct is Divine: A Study of Interactive Erroneous Examples with Middle School Math Students.
  24. Different ways lead to ambidexterity
  25. Combining mechanics and electrostatics
  26. Extending Internet of Things Enterprise Architectures by Digital Twins Exemplified in the Context of the Hamburg Port Authority
  27. Who likes to learn new things: measuring adult motivation to learn with PIAAC data from 21 countries
  28. AI for All?
  29. Gutes Leben vor Ort
  30. Socioeconomic status and word problem solving in PISA: The role of mathematical content areas
  31. Integrating indigenous and local knowledge in management and research on coastal ecosystems in the Global South
  32. Why Being Democratic is Just Not Enough
  33. Environmentalitäre Zeit
  34. Dock labour in Hamburg
  35. On-board pneumatic pressure generation methods for soft robotics applications
  36. Integrated Concept for the Selection of Process-improving and Competence-increasing Methods for the Shopfloor