TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Projekt: Praxisprojekt

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.07.1931.12.19

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Activity-based working
  2. Adjust for windows
  3. 'KNOW WHY' thinking as a new approach to systems thinking
  4. The Role of Network Size for the Robustness of Centrality Measures
  5. The case survey method and applications in political science
  6. Guest editorial
  7. Managing Global Production Networks
  8. Complexity Measures of Traffic Scenarios
  9. How problem-based or direct instructional case-based learning environments influence pre-service teachers’ cognitive load, motivation and emotions
  10. Does symbolic representation through class signalling appeal to voters? Evidence from a conjoint experiment
  11. Conditions of One-Way and Two-Way Approaches in Strategic Start-Up Communication
  12. Comparative study of resonant circuit for power transmission via inductive link
  13. Applying Necessity and Proportionality to Anti-Terrorist Self-Defence
  14. A Bayesian EAP-Based Nonlinear Extension of Croon and Van Veldhoven’s Model for Analyzing Data from Micro–Macro Multilevel Designs
  15. Editorial
  16. Competence-Oriented Teaching
  17. A Person-Centered Approach for Analyzing Multidimensional Integration in Collaboration Between Educational Researchers and Practitioners
  18. It’s All Method
  19. Foundational Aspects of Polycentric Governance
  20. Microstructure and corrosion of AZ91 with small amounts of cerium
  21. Tree species and functional traits but not species richness affect interrill erosion processes in young subtropical forests
  22. Metamodelizing the Territory
  23. Why Notational Iconicity is a Form of Operational Iconicity
  24. Gender perspectives in resilience, vulnerability and adaptation to global environmental change
  25. Is the Y/F Index Suitable for Population Genetic Studies?
  26. Gläserne Bienen (1957)
  27. Understanding of capacity in 3rd grade
  28. Kemp-Reader
  29. How do distinct facets of tree diversity and community assembly respond to environmental variables in the subtropical Atlantic Forest?
  30. Gross, Richard. Understanding Grief: An Introduction, Routledge, 2016
  31. A Multilab Replication of the Ego Depletion Effect
  32. How to Curate Diversity and Otherness in Global Performance Art
  33. Commentary on Outer Space Treaty 1967