TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Project: Practical Project

Project participants

Description

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusFinished
Period01.07.1931.12.19

Recently viewed

Publications

  1. Mapping perceptions of energy transition pathways
  2. Making the most out of timeseries symptom data
  3. Integrating teacher and student workspaces in a technology-enhanced mathematics lecture
  4. Correction to: Operative communication: project Cybersyn and the intersection of information design, interface design, and interaction design (AI & SOCIETY, (2022), 10.1007/s00146-021-01346-2)
  5. Visual-Inertial Navigation Systems and Technologies
  6. Polar Coordinates and Interactive Learning
  7. Controlling a Bank Model Economy by Sliding Mode Control with Help of Kalman Filter
  8. Re-visiting Effectuation
  9. Vertical Dynamics Description and its Control in the Presence of Nonlinear Friction
  10. Lyapunov stability analysis to set up a saturating PI controller with anti-windup for a mass flow system
  11. Numerical Investigation of the Effect of Rolling on the Localized Stress and Strain Induction for Wire + Arc Additive Manufactured Structures
  12. Comparison of modeling approaches based on the microstructure of thermally sprayed coatings
  13. Peter's positions: a diffractive analysis of authority in a year one classroom
  14. Learning to change universities from within
  15. Biomedical Entity Linking with Triple-aware Pre-Training
  16. Exploiting ConvNet diversity for flooding identification
  17. Recontextualizing context
  18. Effect of grain size and structure, solid solution elements, precipitates and twinning on nanohardness of Mg-Re alloys
  19. rSOESGOPE Method Applied to Four-Tank System Modeling
  20. Knowledge integration
  21. Plant traits alone are poor predictors of ecosystem properties and long-term ecosystem functioning
  22. Understanding and Supporting Management Decision-Making
  23. Modeling Interactions and Dependencies in Production Planning and Control
  24. Spatial Tests, Familiarity with the Surroundings, and Spatial Activity Experience
  25. Canopy structure influences arthropod communities within and beyond tree identity effects
  26. The Role of Output Vocabulary in T2T LMs for SPARQL Semantic Parsing
  27. The relationship between values and knowledge in visioning for landscape management