TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Project: Practical Project

Project participants

Description

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusFinished
Period01.07.1931.12.19

Recently viewed

Publications

  1. Integrating teacher and student workspaces in a technology-enhanced mathematics lecture
  2. Generic functions of railway stations
  3. Controlling a Bank Model Economy by Sliding Mode Control with Help of Kalman Filter
  4. The measurement time required for determining total NH3 losses after field application of slurries by trail hoses
  5. Where do the data live?
  6. Chapter 9: Particular Remedies for Non-performance: Section 2: Withholding Performance
  7. E-stability and stability of adaptive learning in models with private information
  8. Do abundance distributions and species aggregation correctly predict macroecological biodiversity patterns in tropical forests?
  9. “Circuits of Commons”: Exploring the Connections Between Economic Lives and the Commons
  10. Modelling ammonia emissions after field application of biogas slurries
  11. Influence of data clouds fusion from 3D real-time vision system on robotic group dead reckoning in unknown terrain
  12. Finite element modeling of laser beam welding for residual stress calculation
  13. Safer Spaces
  14. RAWSim-O: A Simulation Framework for Robotic Mobile Fulfillment Systems
  15. Perfectly nested or significantly nested - an important difference for conservation management
  16. A Unified Contextual Bandit Framework for Long- and Short-Term Recommendations
  17. Dynamic Inversion-Enhanced U-Control of Quadrotor Trajectory Tracking
  18. Effectiveness of self-generation during learning is dependent on individual differences in need for cognition
  19. Implementation of Chemometric Tools to Improve Data Mining and Prioritization in LC-HRMS for Nontarget Screening of Organic Micropollutants in Complex Water Matrixes
  20. German Utilities and distributed PV
  21. Study of the solidification of AS alloys combining in situ synchrotron diffraction and differential scanning calorimetry
  22. What role for frames in scalar conflicts?
  23. Determinants of entrepreneurial intent: A meta-analytic test and integration of competing models
  24. High-precision frequency measurements: indispensable tools at the core of the molecular-level analysis of complex systems.
  25. Early subtropical forest growth is driven by community mean trait values and functional diversity rather than the abiotic environment
  26. Perceptron and SVM learning with generalized cost models
  27. Interplay of formative assessment and instructional quality—interactive effects on students’ mathematics achievement
  28. Methods in Writing Process Research