TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Project: Practical Project

Project participants

Description

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusFinished
Period01.07.1931.12.19

Recently viewed

Publications

  1. Mapping perceptions of energy transition pathways
  2. Polar Coordinates and Interactive Learning
  3. Vertical Dynamics Description and its Control in the Presence of Nonlinear Friction
  4. Understanding and Supporting Management Decision-Making
  5. Spatial Tests, Familiarity with the Surroundings, and Spatial Activity Experience
  6. Canopy structure influences arthropod communities within and beyond tree identity effects
  7. Complex Trait-Treatment-Interaction analysis
  8. Investigations on hot tearing of Mg-Al binary alloys by using a new quantitative method
  9. Adding the “e-” to Learning for Sustainable Development
  10. Integration of laboratory experiments into introductory electrical engineering courses
  11. Introduction
  12. Modelling ammonia emissions after field application of biogas slurries
  13. Efficient co-regularised least squares regression
  14. The creation and analysis of employer-employee matched data, ed. by John C. Haltiwanger ...
  15. Introduction to the Special Issue Section
  16. Using measures of reading time regularity (RTR) to quantify eye movement dynamics, and how they are shaped by linguistic information
  17. Crop rotation modelling
  18. Embedding Evidence on Conservation Interventions Within a Context of Multilevel Governance
  19. Differentiating forest types using TerraSAR–X spotlight images based on inferential statistics and multivariate analysis
  20. Development of a cell culture system for studying effects of native and photochemically transformed gaseous compounds using an air/liquid culture technique
  21. RAWSim-O: A Simulation Framework for Robotic Mobile Fulfillment Systems
  22. Class size, student performance and Tiebout bias
  23. Experimentally validated multi-step simulation strategy to predict the fatigue crack propagation rate in residual stress fields after laser shock peening
  24. Planar Multipole Resonance Probe: A kinetic model based on a functional analytic description
  25. Ablation Study of a Multimodal Gat Network on Perfect Synthetic and Real-world Data to Investigate the Influence of Language Models in Invoice Recognition