TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Project: Practical Project

Project participants

Description

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusFinished
Period01.07.1931.12.19

Recently viewed

Publications

  1. Influence of Mg content in Al alloys on processing characteristics and dynamically recrystallized microstructure of friction surfacing deposits
  2. The development of an eco-label for software products
  3. Teaching Sustainable Development in a Sensory and Artful Way — Concepts, Methods, and Examples
  4. The Weird and the Eerie
  5. Insights into creep behavior of Mg–14Gd–1Zn–0.4Zr (wt.%) alloy containing β- and γ-type precipitates
  6. On walks in molecular graphs.
  7. Linking concepts of change and ecosystem services research: A systematic review
  8. Concurrently Observed Actions Are Represented Not as Compound Actions but as Independent Actions
  9. Microstructure and mechanical properties of as-cast Mg-Sn-Ca alloys and effect of alloying elements
  10. Utilization of protein-rich residues in biotechnological processes
  11. Consumer Preferences for Local Food: Testing an Extended Norm Taxonomy
  12. EU decision-making in asylum policy
  13. Forms of theorising in entrepreneurship – The case of effectuation as a theory
  14. Hydrological tracers for assessing transport and dissipation processes of pesticides in a model constructed wetland system
  15. Health and the intention to retire: exploring the moderating effects of human resources practices
  16. Integrating a piezoelectric actuator with mechanical and hydraulic devices to control camless engines
  17. Modeling of microstructural pattern formation in crystal plasticity
  18. The means determine the end
  19. Curatorial Practices of the ‘Global’
  20. Leaf Nutritional Content, Tree Richness, and Season Shape the Caterpillar Functional Trait Composition Hosted by Trees
  21. Fragmentierung und Kooptation
  22. Effect of salinity-changing rates on filtration activity of mussels from two sites within the Baltic Mytilus hybrid zone
  23. The Exilic Classroom
  24. Intricate Letters and the Reification of Light
  25. Towards Ecosystems for Responsible AI
  26. Why the measurement of species diversity requires prior value judgements
  27. Telomere length is a strong predictor of foraging behavior in a long-lived seabird