TRAWLER: Thinking, Researching, and Academic Writing - a Learning English Resource for Moodle.

Project: Practical Project

Project participants

Description

Das Lernentwicklungsprojekt strebt eine Professionalisierung der wissenschaftlichen Schreibkompetenzen, mit dem Schwerpunkt Konzeption und
Vorbereitung von wissenschaftlichen Hausarbeiten, bei Studierenden der Fakultät Bildung am Institute of English Studies an. Grundlage hierfür ist die Kombination innovativer Coaching- und Mentoringverfahren mit digitalen
Selbstlern- und Selbstevaluierungsverfahren. Über das Moodle-Lernentwicklungsmodul „Academic Writing Skills”
soll die Erarbeitung von Leitfragestellung, Untersuchungsgegenstand und Arbeitsthese, die Techniken des
Bibliographierens und der Verarbeitung von Forschungsliteratur sowie die Bewertung eigener Arbeitsschritte auf
Basis von vorgegebenen Kriterienkatalogen gefördert werden. In Feedback- und Reflexionsgesprächen reflektieren
die Studierenden darauf aufbauend den Prozess der Konzeption und Vorbereitung ihrer wissenschaftlichen Arbeiten
und sichern auf diesem Wege die gezielte Durchführung und den erfolgreichen Abschluss ihrer akademischen
Schreibprojekte. Flankiert – und dadurch für langfristige, studienbegleitende Präsentations-, Dokumentations- und
Reflexionsprozesse zugänglich gemacht – wird das Lernentwicklungsprojekt „Academic Writing Skills“ durch die
Verknüpfung mit einem ePortfolio, dessen Implementierung in den Studiengang ebenfalls zeitnah vorgesehen ist.
StatusFinished
Period01.07.1931.12.19

Recently viewed

Publications

  1. Integrating teacher and student workspaces in a technology-enhanced mathematics lecture
  2. Consensus statement on defining and measuring negative effects of Internet interventions
  3. Polar Coordinates and Interactive Learning
  4. Vertical Dynamics Description and its Control in the Presence of Nonlinear Friction
  5. Lyapunov stability analysis to set up a saturating PI controller with anti-windup for a mass flow system
  6. Reliability and Validity of Assessing User Satisfaction With Web-Based Health Interventions
  7. Comparison of modeling approaches based on the microstructure of thermally sprayed coatings
  8. Development of high performance single-phase solid solution magnesium alloy at low temperature
  9. Where do the data live?
  10. Chapter 9: Particular Remedies for Non-performance: Section 2: Withholding Performance
  11. E-stability and stability of adaptive learning in models with private information
  12. The relationship between values and knowledge in visioning for landscape management
  13. Health State Valuation Methods and Reference Points
  14. Explorations in social spaces
  15. Evaluating the effectiveness of retention forestry to enhance biodiversity in production forests of Central Europe using an interdisciplinary, multi-scale approach
  16. Do abundance distributions and species aggregation correctly predict macroecological biodiversity patterns in tropical forests?
  17. Conceptualizing community in energy systems
  18. Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics
  19. Understanding and managing post-acquisition integration as change process
  20. Internet-based public debate of CCS
  21. Introduction
  22. Influence of data clouds fusion from 3D real-time vision system on robotic group dead reckoning in unknown terrain
  23. The Crowd in Flux
  24. Exchanging Knowledge and Good Practices of Education for Sustainable Development within a Global Student Organization (oikos)
  25. Finite element modeling of laser beam welding for residual stress calculation
  26. Modeling Grounding Processes in Chat-based CSCL
  27. Embedded, not plugged-in
  28. On the Direct Kinematics Problem of Parallel Mechanisms