Extended auditor reporting (Key Audit Matters)

Projekt: Dissertationsprojekt

Projektbeteiligte

Beschreibung

Als Reaktion auf die Finanzkrise 2008/09 wurde aus internationaler Sicht eine Ausweitung der Berichterstattung des Abschlussprüfers zur Stärkung der Qualität der Abschlussprüfung bei Unternehmen des öffentlichen Interesses (PIE) vorgenommen. Der Bestätigungsvermerk wurde in den EU-Mitgliedstaaten um die Angabe von sog. Key Audit Matters (KAM), d.h. besonders prüfungssensible Aspekte, erweitert.
Diese regulatorische Maßnahme zielt darauf ab, die Erwartungslücke zwischen Unternehmen und Kapitalmarkt abzubauen. Investoren und andere Stakeholder-Gruppen sollen in diesem Kontext in stärkerem Maße unternehmensindividuelle Einblicke in die Durchführung der Abschlussprüfung erhalten.
Das Forschungsprojekt Extended Auditor Reporting (Key Audit Matters) analysiert aus empirischer Sicht, inwiefern diese erweiterte Berichterstattung des Abschlussprüfers im Bestätigungsvermerk zu einer Verbesserung der wahrgenommenen und tatsächlichen Prüfungsqualität aus nationaler und internationaler Sicht beiträgt.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.01.1831.05.20

Verknüpfte Publikationen

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Thomas Gann

Publikationen

  1. Identification of Parameters and States in PMSMs
  2. Complexity of traffic scenes and EEG-measures of processing workload in car driving
  3. Grounding Space
  4. U-model-based dynamic inversion control for quadrotor UAV systems
  5. Stimulus complexity determined by fractal geometry
  6. Introduction to Automatic Imitation
  7. From Fleeting Enchantment to Embodied Commitment
  8. One tool to rule? – A field experimental longitudinal study on the costs and benefits of mobile device usage in public agencies
  9. Collaborative design prototyping in transdisciplinary research
  10. Developing a model of financing for brownfield redevelopment
  11. Mapping perceptions of energy transition pathways
  12. Security of web servers and web services
  13. Correction to: Operative communication: project Cybersyn and the intersection of information design, interface design, and interaction design (AI & SOCIETY, (2022), 10.1007/s00146-021-01346-2)
  14. Polar Coordinates and Interactive Learning
  15. Peter's positions: a diffractive analysis of authority in a year one classroom
  16. E-stability and stability of adaptive learning in models with private information
  17. Digital Transformation and Institutional Work: A Paradox View
  18. Organizational practices for the aging workforce
  19. Conceptualizing community in energy systems
  20. The creation and analysis of employer-employee matched data, ed. by John C. Haltiwanger ...
  21. Safer Spaces
  22. Using measures of reading time regularity (RTR) to quantify eye movement dynamics, and how they are shaped by linguistic information
  23. Glitch(ing)! A refusal and gateway to more caring techno-urban worlds?
  24. Making transparency transparent
  25. Anisotropy and mechanical properties of dissimilar Al additive manufactured structures generated by multi-layer friction surfacing
  26. Mathematical Model of Double Row Self-Aligning Ball Bearing
  27. The implications of knowledge hiding at work for recovery after work: A diary study
  28. Future-proofing ecosystem restoration through enhancing adaptive capacity