Professur für Bildung für nachhaltige Entwicklung und Sachunterricht

Organisation: Professur

Organisationsprofil

Die Forschungsgruppe "Bildung für nachhaltige Entwicklung und Sachunterricht" (Englisch: Sustainability Education Research Group) ist interdisziplinär zusammengesetzt und an der Leuphana für die Ausbildung von ca. 400 Sachunterrichtsstudierenden im Bachelor Lehren und Lernen und im Master Grundschullehramt zuständig.

  1. Entwicklungsteam "Reflexionsanlässe im gesellschaftswissenschaftlichen Sachunterricht"

    Meyn, J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Fischer, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.07.2430.06.25

    Projekt: Lehre und Studium

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. The Participants´ Perspective on Challenges, Disappointments & Success Factors in Research-Practice Partnerships in Teacher Education
  2. How do secondary seed dispersal and post-dispersal seed predation influence the successful recruitment of common grassland species?
  3. Risk and time preferences under complex spatio-temporal risk conditions – experimental and survey evidence from semi-arid rangelands
  4. Profilstudium schulische Inklusion – Eine Spezialisierungsmöglichkeit für angehende Lehrkräfte an der Leuphana Universität Lüneburg
  5. Academic Committee of the China’s Research Center for Economic Transition an der Beijing University of Technology (Externe Organisation)
  6. Geben Plattformen CrowdworkerInnen eine Stimme? Eine explorative Studie zur CrowdworkerInnen-Partizipation auf Crowdsourcing-Plattformen
  7. Current Developments in Environmental Management Accounting: Towards a Comprehensive Framework for Environmental Management Accounting
  8. Treffen der SIG Forschung und SIG Qualität und Professionsentwicklung der Gesellschaft für Schreibdidaktik und Schreibforschung - 2019
  9. How can corporate social responsibility (CSR) gain relevance in internal communication? A network perspective on communication processes
  10. Stretching, shrinking, shape-shifting: a processual and communication-centred perspective on the elasticity and boundedness of organization
  11. The use of digital communication media in cross-border knowledge transfer processes: A competitive advantage for multinational companies?
  12. Developing Strategies Against the Risks of Severe Storm Surges: Opportunities for the Integration of Different Stakeholder Perspectives
  13. Speaking about vision, talking in the name of so much more: A methodological framework for ventriloquial analyses in organization studies

Publikationen

  1. Reading instruction in 5th grade: teachers’ perspectives on promoting self-regulated reading in language and content area teaching
  2. Wagnis Wildnis, Wildnisentwicklung und Wildnisbildung in Mitteleuropa, (hrsg.) Herbert Zucchi, Paul Stegmann: München oekom verlag, 2006
  3. Exploring the potential of using priority effects during ecological restoration to resist biological invasions in the neotropics
  4. Untersuchungen zur Entwicklung von Anpassungsstrategien an den Klimawandel für die Überflutungsflächen an der unteren Mittelelbe.
  5. Decisions And Characteristics During The Development Process Of A Software Demonstrator For Data Analysis In Production Logistics
  6. Callings and work engagement: Moderated mediation model of work meaningfulness, occupational identity, and occupational self-efficacy
  7. Dialogorientierte Nachhaltigkeitsberichterstattung von Hochschulen : eine Untersuchung am Beispiel der Leuphana-Universität Lüneburg
  8. Schindler, Jörg; Held, Martin (unter Mitarbeit von Gerd Würdemann) (2009): Postfossile Mobilität. Wegweiser für die Zeit nach dem Peak Oil
  9. European Psychiatric Association (EPA) guidance on the quality of eMental health interventions in the treatment of psychotic disorders
  10. Künstliche Feuchtflächen in Hochwasserrückhaltebecken – eine Chance für die Reduzierung von Pflanzenschutzmitteleinträgen in Gewässer
  11. Orientierende Untersuchungen von NSO-Heterocyclen in niedersächsischen Oberflächengewässern – Betrachtung von Sediment und Wasserphase