Professur für Bildung für nachhaltige Entwicklung und Sachunterricht

Organisation: Professur

Organisationsprofil

Die Forschungsgruppe "Bildung für nachhaltige Entwicklung und Sachunterricht" (Englisch: Sustainability Education Research Group) ist interdisziplinär zusammengesetzt und an der Leuphana für die Ausbildung von ca. 400 Sachunterrichtsstudierenden im Bachelor Lehren und Lernen und im Master Grundschullehramt zuständig.

  1. Entwicklungsteam "Reflexionsanlässe im gesellschaftswissenschaftlichen Sachunterricht"

    Meyn, J. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Fischer, D. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.07.2430.06.25

    Projekt: Lehre und Studium

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The bidirectional relationship between ESG performance and earnings management
  2. Linking concepts of change and ecosystem services research: A systematic review
  3. Integrative Management of Sustainability Performance, Measurement and Reporting
  4. § 42 Strukturen und Perspektiven der strafjustiziellen Zusammenarbeit in Europa
  5. Climate for personal initiative and radical and incremental innovation in firms
  6. Introduction to the symposium on feminist perspectives on human–nature relations
  7. Culture-specific objectives of change communication: An intercultural perspective
  8. Decision-making for nature’s contributions to people in the Cape Floristic Region
  9. Building a process layer for business applications using the blackboard pattern
  10. Correlation of trends in cashmere production and declines of large wild mammals
  11. Adressierung von Mädchen an außerschulischen naturwissenschaftlichen Lernorten
  12. Guest Editorial Special Issue on Sensors in Machine Vision of Automated Systems
  13. A systematic global stocktake of evidence on human adaptation to climate change
  14. Key advantages of the leverage points perspective to shape human-nature relations
  15. Imagination and imaginaries of sustainability in cultural and artistic practices
  16. Telomere length is a strong predictor of foraging behavior in a long-lived seabird
  17. Shepherds’ local knowledge and scientific data on the scavenging ecosystem service
  18. Towards a bridging concept for undesirable resilience in social-ecological systems
  19. Housing in the Margins: Negotiating Urban Formalities in Berlin's Allotment Gardens
  20. Uma Caracterização das Polı́ticas de Privacidade Utilizadas em Aplicativos no Brasil