Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, ‎0939-7299

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. Erschienen

    Mindsets and reflection in teacher education for inclusive language classrooms

    Blume, C., Gerlach, D., Roters, B. & Schmidt, T., 2021, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 32, 1, S. 33-54 22 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Heterogenität, Diversität und Inklusion: Ein systematisches Review zum aktuellen Stand der Fremdsprachenforschung in Deutschland

    Gerlach, D. & Schmidt, T., 2021, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 32, 1, S. 11-32 22 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  3. Erschienen

    Inklusiver Fremdsprachenunterricht: Positionspapier der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF)

    Gerlach, D., Vogt , K., Blume, C., Chilla, S., Doetjes, G., Eisenmann, M., Engelen, S., Heine, L., Küppers, A., Marx, N., Schmidt, T., Mertens, J., Springob, J., Wieland, K. & Wilden, E., 2021, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 32, 1, S. 3-9 7 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  4. Minderheitensprachen im deutschen Schulwesen - Eine Analyse der Implementierung allochthoner und autochthoner Sprachen

    Schmitz, A. & Olfert, H., 2013, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 24, 2, S. 203-228 26 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    An Imperfect Union? Enacting an Analytic and Evaluative Framework for Digital Games for Language Learning

    Blume, C., Schmidt, T. & Schmidt, I., 2017, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 28, 2, S. 209 - 231 23 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  6. Erschienen

    Migration-Based Multilingualism in the English as a Foreign Language Classroom: Learners' and Teachers' Perspectives

    Schmid, E. C. & Schmidt, T., 2017, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 28, 1, S. 29-52 24 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  7. Forschen, Lehren, Lernen – Aktionsforschung in der fremdsprachlichen Lehrerbildung

    Benitt, N., 2014, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 25, 1, S. 39-71 33 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Dritte Arbeitstagung für den wissenschaftlichen Nachwuchs in der Fremdsprachenforschung

    Schmidt, T., 2006, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 17, 2, S. 289-293 5 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  9. Erschienen

    Bildungsstandards für die Erste Fremdsprache: Sprachenpolitik auf unsicherer Basis ; Antwort auf das Positionspapier der DGFF

    Quetz, J. & Vogt , K., 2009, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 20, 1, S. 63-89 27 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  10. Fremdsprachenlernen und Kinder- und Jugendliteratur: eine kritische Bestandsaufnahme

    O'Sullivan, E. & Rösler, D., 2002, in: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 13, 1, S. 63-111 49 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Malte Schlichting

Publikationen

  1. Der Schwingung zum Trotz
  2. Revisiting diversity management:
  3. Calibration of the Chemcatcher ® passive sampler for monitoring selected polar and semi-polar pesticides in surface water
  4. Teaching TetR to recognize a new inducer
  5. Absenteeism as a Reaction to Harmful Behavior in the Workplace from a Stress Theory Point of View
  6. Kundenintegration durch Additive Fertigung
  7. Leuphana Semester: ESD professional development module on Responsibility and Sustainability, Germany
  8. §63 Fachaufsicht
  9. Development of Competencies Across the Life Course
  10. Effects of interfacial reactions during solidification on mechanical properties in short fiber reinforced AlSi12CuMgNi composites
  11. Eine Gesellschaft des Interviews / A Society of the Interview
  12. Mongolia
  13. Predigtmeditation zu Joh 4, (16) 19–26, 10. Sonntag nach Trinitatis, 12.8.2007
  14. Teachers' self-concepts and emotions
  15. SRI AND ENERGY TRANSFORMATION ON THE WAY TO SUSTAINABLE COMPETITIVENESS
  16. Tree species richness increases ecosystem carbon storage in subtropical forests
  17. The COVID-19 pandemic as an disruptive event in school health promotion. Survey results from Germany
  18. Phylogenetic analysis of cuckoo wasps (Hymenoptera: Chrysididae) reveals a partially artificial classification at the genus level and a species-rich clade of bee parasitoids
  19. Organizational Practice Transfer within a Transnational Professional Service Firm
  20. Assessment of upstream bioprocessing
  21. Expanding Material Flow Cost Accounting
  22. ‚Ich sehe was, was Du nicht siehst‘
  23. Explaining renewable energy consumption among students
  24. Functional traits drive ground beetle community structures in Central European forests
  25. Habitat specialization, distribution range size and body size drive extinction risk in carabid beetles
  26. Article 79 CISG
  27. Soil chemical legacies trigger species-specific and context-dependent root responses in later arriving plants
  28. Empathy-motivated helping
  29. Imagined Geography
  30. Beyond the “local”
  31. Future work
  32. Planning for Sea Spaces II
  33. CSR reporting as a communication signal contributing to the corporate reputation
  34. Studierende können lernen, sich selbst zum Lernen zu motivieren
  35. Modeling normativity in sustainability
  36. Regulatory challenges and opportunities for collective renewable energy prosumers in the EU