Workshop “Governance for Sustainable Development – Steering in Contexts of Ambivalence, Uncertainty and Distributed Control” - 2006

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenExternen Workshops, Kursen, SeminarenForschung

Jens Newig - Sprecher*in

Steering for Sustainable Development – A typology of empirical contexts and theories based on ambivalence, uncertainty and distributed power

together with: Voß, J.-P., Kastens, B., Monstadt, J., Nölting, B
06.02.2006
Workshop “Governance for Sustainable Development – Steering in Contexts of Ambivalence, Uncertainty and Distributed Control” - 2006

Veranstaltung

Workshop “Governance for Sustainable Development – Steering in Contexts of Ambivalence, Uncertainty and Distributed Control” - 2006

06.02.0607.02.06

Berlin, Deutschland

Veranstaltung: Workshop

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. International Environmental Modelling and Software Society Conference “Complexity and Integrated Resources Management” - IEMSS 2004
  2. Inwieweit können landschaftskonzeptionelle und landschaftsgestalterische Ansätze beim Ausbau der Windenergie geltend gemacht werden?
  3. Schlüsselkompetenzen für Denken und Handeln in der Weltgesellschaft - Ergebnisse eines europäisch-lateinamerikanischen Expertendelphis
  4. Evidence-based governance or governance learning? How policy-makers design participation processes for EU Floods Directive implementation
  5. Experiencing the Global Dimension of Sustainability: Intercultural Dialogue and Competence Development in International E-Learning Settings
  6. Die Bedeutung von Eco und Social Entrepreneurship für Studierende: Eine vergleichende Studie an Universitäten in Deutschland und Südafrika
  7. Wissen & Verhalten passen nicht immer zusammen: Konsequenzen für Bildungsmaßnahmen für klimagerechten Konsum am Beispiel des Projektes BINK
  8. Bildung für nachhaltige Entwicklung - wohin soll die Reise gehen?: Festvortrag zum Abschluss der Fortbildungsreihe "Das Leben gestalten lernen"
  9. The Role of Public Participation in Managing Uncertainty in the Implementation of the Water Framework Directive (with C. Pahl-Wostl, and K. Sigel)
  10. Educating through pricing? Linking Sustainable Products' availability and pricing in schools and the development of sustainable consumer competence
  11. Die Nachhaltigkeitsdimension einer multivariaten Verknüpfung von Social und Cultural Entrepreneurship: am Beispiel interkultureller Kulturförderung
  12. Fortbildungsbildungsreihe "Das Leben gestalten lernen" des Bildungszentrums für Natur, Umwelt und ländliche Räume (BNUR) des Landes Schleswig-Holstein - 2015
  13. More Effective Natural Resource Management Through Participatory Governance? Taking Stock of the Conceptual and Empirical Literature – and Moving Forward
  14. The Global Perspective of Education for Sustainable Development: Which key competencies do persons need for thinking and acting globally in the world society?
  15. Nachhaltigen Konsum fördern in Bildungseinrichtungen: Jugendmilieus, transdisziplinäre Interventionsentwicklung und die Veränderung (hoch)schulischer Konsumkultur
  16. Training on Environmental and Sustainability Education for Teacher Education and Theological Colleges in Southern Nations, Nationalities, and Peoples' Region - 2015
  17. Towards a Culture of Sustainable Consumption: A Transdisciplinary Approach to Organizational and Individual Learning for Sustainability in Educational Institutions
  18. 14th European Roundtable on Sustainable Consumption and Production (ERSCP) Conference and the 6th Environmental Management for Sustainable Universities (EMSU) Conference - 2010
  19. Innovative Public Organic food Procurement for Youth Seminar "Esperienze di ristorazione sostenibile italiane e europee a confronto" (Comparison between Italian and European experiences of food school catering) - 2010