Who the entrepreneur is vs. what the entrepreneur does: Comparing the empirical relevance of two dominant approaches

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenPräsentationen (Poster ua.)Forschung

Andreas Rauch - Präsentator*in

    Zusammen mit Lumpkin, G.T., Wiklund, J. und Frese, M.
    05.08.200510.08.2005

    Veranstaltung

    65th Annual Meeting of the Academy of Management - AOM 2005: A New Vision of Management in the 21st Century

    05.08.0510.08.05

    Honolulu, USA / Vereinigte Staaten

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Publikationen

    1. Human capital of small-scale business owners and business success: A longitudinal study on moderators and mediators
    2. Geschäftsmodell für regionale Direktvermarktung von Strom in einer Modellregion am Beispiel von Greenpeace Energy
    3. Bewältigungsstrategien von Kindern psychisch kranker Eltern am Beispiel des surrealistischen Malers René Magritte
    4. Fehlende Daten bei Unterrichtsbeobachtungen: Eine Sensitivitätsanalyse anhand von Daten der Schulinspektion Hamburg.
    5. Darstellung der Referenzarbeit: Schmidt, Torben (2007). Gemeinsames Lernen mit Selbstlernsoftware im Englischunterricht
    6. Lebensweltorientierung im Kindergarten - Eine elementarpädagogische Einrichtung aus sozialpädagogischer Perspektive
    7. (Inhibiting) Factors for (Un)Sustainable Behaviour in Relation to the Effects of Education for Sustainable Development
    8. »CO2 causes a hole in the atmosphere« Using laypeople’s conceptions as a starting point to communicate climate change
    9. Permeable reactive barrier technologies for groundwater remediation in Germany: Recent progress and new developments
    10. Einfluss einer trainingsbegleitenden sensomotorischen Intervention auf die sensomotorische Gleichgewichtsregulation
    11. Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse
    12. Influence of transition metal dopants and temperature on the dehydrogenation and rehydrogenation kinetics of NaAlH4
    13. Interaction-Dominant Causation in Mind and Brain, and Its Implication for Questions of Generalization and Replication
    14. Jugendliche Identitätskonstruktionen im Spannungsfeld schulischer Normkonformität und abweichender Verhaltensweisen
    15. City scale modeling of ultrafine particles in urban areas with special focus on passenger ferryboat emission impact
    16. Clustering Hydrological Homogeneous Regions and Neural Network Based Index Flood Estimation for Ungauged Catchments
    17. Kooperationsaufgaben von Stützlehrern im Spannungsfeld von Professionalisierung und strukturellen Rahmenbedingungen
    18. Lerngelegenheiten zum Thema Redoxreaktionen und zur Handlungsdimension 'Schlüsse ziehen' / 'Konsequenzen ziehen' schaffen
    19. Score-informed tracking and contextual analysis of fundamental frequency contours in trumpet and saxophone jazz solos
    20. Does it occur or not? - A structured approach to support students in determining the spontaneity of chemical reactions
    21. Dinotefuran alters Collembola-fungi-bacteria interactions that control mineralization of maize and soil organic carbon
    22. Reducing the negative effects of emotion work in service occupations: emotional competence as a psychological resource
    23. The efficacy of Cognitive-Behavioral Therapy and Psychodynamic Therapy in the outpatient treatment of major depression
    24. Auswirkungen eines individuell angepassten Sportmundschutzes auf die funktionelle Wirbelsäulenstellung beim Feldhockey