Utopie-Konferenz 2018

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenExternen Workshops, Kursen, SeminarenTransfer

Lydia Kater-Wettstädt - Sprecher*in

    Wem gehört die Welt? Zukunftsorientiertes Lernen - nachhaltig und global. Die Entwicklung einer fragenden Pädagogik.
    21.08.2018
    Utopie-Konferenz 2018

    Veranstaltung

    Utopie-Konferenz 2018: Wie wollen wir übermorgen zusammenleben?

    21.08.1821.08.18

    Lüneburg, Deutschland

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Publikationen

    1. Grist to the mill of subversion
    2. Wissenschaftskommunikation wissenschaftlich arbeitender Psycholog_innen im deutschsprachigen Raum
    3. Theater im Zeitalter technologisch implementierter Interaktivität
    4. Subsistence, Substitutability and Sustainability in Consumption
    5. Digitized planning processes in the revitalization of buildings by a inderdisciplinary project study
    6. Diskutieren im Rollenspiel
    7. Fremdsprachenforschung heute
    8. Situatives Multiplizieren
    9. Lessons from Ethiopian coffee landscapes for global conservation in a post-wild world
    10. Introduction to the special issue on applied psychology from transitional economies in eastern Europe
    11. Das Datenhandeln
    12. Damages after deregulation
    13. Editorial message
    14. Flavonoids as benign substitutes for more harmful synthetic chemicals - effects of flavonoids and their transformation products on algae
    15. Incomplete aerobic degradation of the antidiabetic drug Metformin and identification of the bacterial dead-end transformation product Guanylurea
    16. Der Kunstraum
    17. Automatisierung eines ToF-Messstands
    18. Temporal changes in vertebrates during landscape transformation
    19. Corporate Social Responsibility in Innovation: Insights from two Cases of Syngenta's Activities in Genetically Modified Organisms
    20. Preliminary data on help‐seeking intentions and behaviors of individuals completing a widely available online screen for eating disorders in the United States
    21. Selbstständiges Lernen in einer Lernwerkstatt
    22. Externes Rating aus Unternehmenssicht
    23. The Timing of Daily Demand for Goods and Services
    24. The role of institutions in food system transformations
    25. Decolonizing RFMOs
    26. Artificial intelligence in higher education
    27. GRAD (Synopsis)