Environmental fate of S-metolachlor in its pure form and as a part of commercial product - Mercantor Gold®: biodegradation and sorption onto sediment

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenKonferenzvorträgeForschung

Klaus Kümmerer - Sprecher*in

Ewelina Baginska - Sprecher*in

Lukasz Gutowski - Sprecher*in

Annette Haiß - Sprecher*in

S-metolachlor, an herbicide, is an active compound in many commercially available products. One such product is Mercantor Gold® which is a combination of S-metolachlor with a mixture of organic solvents. The aim of the following study was to investigate whether this mixture has an influence on environmental fate of S-metolachlor namely in its biodegradation and elimination by sorption onto sediment.
Biodegradation and sorption studies were performed using the screening biodegradation Water sediment test (WST). WST is mostly based on OECD Guideline No. 308. However the test was further modified by creating an artificial matrix to which all components were standardised based on their corresponding existing OECD Guidelines. Concentration of compound and mixture was 40 mg/L of the theoretical oxygen demand (ThOD). The S-metolachlor concentration was 19 mg/L (pure) and 17 mg/L (Mercantor Gold®). Additionally analytical assessment of S metolachlor removal from water phase by high performance liquid chromatography coupled with UV-detector was performed.
Biodegradation level of S-metolachlor was 8%±19% (n=6) and Mercantor Gold® was 27%±12% (n=3). Neither Mercantor Gold® nor S-metolachlor was toxic to the test bacteria (biodegradation in toxicity controls in both cases was above 30%). At day 28 of the WST, the elimination of S-metolachlor from the water phase was 60% in test series as a pure substance with a corresponding 62% in the abiotic control and 53% in test series as a component of Mercantor Gold® with a corresponding 45% in the abiotic control. S-metolachlor pure and in Mercantor Gold® showed similar sorption rates.
In conclusion this study showed that additives in the Mercantor Gold® have not influenced the biodegradation of the compound S-metolachlor. Higher biodegradation level of Mercantor Gold® is attributed to biodegradation of some constituents of the organic solvent mixture. S-metolachlor removal from water phase in the WST also proved that the organic solvent mixture had no influence on sorption. Therefore, WST provides a promising tool for the assessment of the fate of pesticides in water sediment systems.
17.11.201321.11.2013

Veranstaltung

34th Annual Meeting of the Society of Environmental Toxicology and Chemistry North America- SETAC 2013

17.11.1321.11.13

Nashille, USA / Vereinigte Staaten

Veranstaltung: Konferenz

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Entwicklungsfaktor Tourismus: Der Beitrag des Tourismus zur regionalen Entwicklung und lokalen Wertschöpfung in Entwicklungs- und Schwellenländern
  2. Klassenführung im Unterricht analysieren und verändern. Zweitägige videobasierte Fortbildung für das Schulteams am St.-Anna-Gymnasium, München Teil 1
  3. Integratives Flussgebietsmanagment. Entwicklungsraum gewinnen – aber wie? Gewässer- und Auenentwicklung zwischen Flächennutzung und Hochwasserschutz
  4. 30. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung an der Pädagogischen Hochschule Freiburg im Breisgau
  5. Der Einfluss der Reputation auf die Reiseentscheidung im Internet: PhD Workshop im Rahmen des DGT Kongress 2011 "Tourismus 2020 + Interdisziplinär
  6. Workshop zu „Professionalisierung des pädagogischen Personals für eine inklusive Berufsbildung aus berufsbildungswissenschaftlicher Sicht“ - 2015
  7. Educational policy and the media: A comparative analysis of England and Germany
  8. Zum Verhältnis von feministischer Kritik und Immunität in der Kunst seit den 1960er Jahren. Eine Untersuchung zu Ausgrenzung und Vereinnahmung
  9. Teacher education in Germany: basic information and an example for linking theory and practice in the teacher education network in Lüneburg
  10. One generation plants the trees, another gets the shade? Negotiators' perceptions and behaviors in intergenerational allocations of resources.
  11. Herbsttagung der Wissenschaftlichen Kommission Nachhaltigkeitsmanagement des Verbands für Hochschullehrer für Betriebswirtschaft - VHB 2018
  12. Fostering inter-institutional Development Teams in ITE & School Practice: The Significance of epistemic, social and organisational integration.
  13. Feedback als Gelingensfaktor erfolgreichen Übens — Eine experimentelle Laborstudie zur Wahrehmung und Wirksamkeit digitaler Lernplattformen
  14. Evaluator of the PhD Thesis of Alexander B.S. Macfarlanea and member of the commission of the final examination at Nelson Mandela University
  15. Zur Bedeutung empistemischer Emotionen für den Aufbau fachlichen und fachdidaktischen Wissens von Lehramtsstudierenden im Fach Mathematik
  16. Göttingen Centre for Gender Studies (GCG) Summer Symposium Reconsidering gender-based violence in the context of displacement and migration
  17. Euro 2012: Im Osten geht die Sonne auf - und der Fußball unter?: Fankultur in Polen und der Ukraine zwischen Gewalt, Politik und neuen Ufern
  18. Towards a sustainable Southern Transylvania: Recognizing existing contributions to reach sustainable visions and empowering stakeholders
  19. Sprachbildendes Engagement durch Partizipation in der Lehrer:innenbildung: Implementation von Service Learning durch das Projekt LehrWEP
  20. Just new democratic bells and whistles? Assessing the formal capacity of institutions for future generations to influence policy-making
  21. Große Transformation zur Nachhaltigkeit in Lebenswelten beruflich Lernender: Erkenntnisse aus der und für die Modellversuchsforschung
  22. Forschungsworkshop des BMBF-Projekts „Transkulturelle Praktiken im postmigrantischen Theater und Schule – Method Mixing als Transmission“
  23. Einführung in die utilitaristische Ethik: Fortbildung im Rahmen des Weiterbildungsstudiengangs Ethik der hessischen Lehrkräfteakademie
  24. Ambivalenter Transfer: Übersetzte Kinder- und Jugendliteratur und die postulierte Bereicherung durch die Begegnung mit fremden Kulturen
  25. Putting the Instructional Leadership–Student Achievement Relation in Context: A Meta-Analytical Big Data Study Across Cultures and Time
  26. „Laudatio für Richard Sennett“. am 3.7.2013, an der Leuphana Universität, anlässlich der Verleihung der Ehrendoktorwürde an Richard Sennett
  27. Anwendbarkeit des "Reflexionsrahmen für Forschen in gesellschaftlicher Verantwortung des BMBF-Projekts LeNa" im Kontext von Hochschulen
  28. “You wanna be on top?” – (Critical) Findings of a Transcultural Television Analysis of America's Next Top Model and Germany's next Topmodel
  29. From Where I Stand meets Pact of Silence – How to break it? Institutional critique & instituting otherwise from a feminist perspective
  30. Different cultures, different interactional norms: Addressing variation across the Englishes (Carl von Ossietzky Universität Oldenburg)
  31. Blockseminar: Gesundheitskommunikation in digitalen Medien: Entertainment Education, Gamification, Serious Games und Inverted Classroom.
  32. Herbsttagung der Forschungsgruppe Nachhaltigkeitsmanagement des Verbands für Hochschullehrer für Betriebswirtschaft - VHB NAMA 2012
  33. The Participants´ Perspective on Challenges, Disappointments & Success Factors in Research-Practice Partnerships in Teacher Education
  34. Risk and time preferences under complex spatio-temporal risk conditions – experimental and survey evidence from semi-arid rangelands
  35. Making Urban Spaces of Possibilities: Cultural Infrastructures and the Politics Of Cooperation In Real-Utopian Place-Making (Workshop)
  36. Schulischer Herkunftssprachenunterricht – eine qualitative Studie zur Umsetzung des Herkunftssprachenunterrichts in Niedersachsen
  37. iSleep well: Protokoll für eine Multicenter-Studie zur Nichtunterlegenheit von internetbasierter KVT-I im Vergleich zu KVT-I vor Ort
  38. The paths and parts one picture paints: Tracing a visual’s multimodal and relational boundary work in an interorganizational team
  39. Macht gutes Feedback die Meisterin bzw. den Meister? Empirische Studien zum Peer- und Expert*innen-Feedback in der Lehrkräftebildung
  40. Conference - The 8th International Federation of Automatic Control Symposium on System Structure and Control (SSSC) , Montreal, Canada
  41. Overview of Current Trends in Environmental Management Accounting (EMA) and its Link to Environmental Performance Indicators (EPI)
  42. Entwicklungsworkshop: Das Leuphana Semester – eine Orientierung für die Hochschule der Zukunft (Leitung gemeinsam mit Tom Schmidt)
  43. Cycling Anger of Regular Cyclists and Professional Bicycle Messengers in Germany: Further Validation of the Cycling Anger Scale
  44. Konzeptionelle Äquivalenz der Kompetenzmessung in Mathematik in der Primarstufe zwischen NEPS, TIMSS und den Bildungsstandards
  45. Die Rolle der Selbstwirksamkeit von Schulleitenden für deren Innovativität im Umgang mit pandemiebedingten Schulschließungen
  46. Deutscher Bundestag: Stellungnahme zum Regierungsentwurf des Gesetzes zur Modernisierung des Personengesellschaftsrechts (MoPeG)
  47. Tri-trophic interaction networks along a tree diversity gradient in BEF-China: How tree diversity effects higher trophic levels