Wie können mündliche Sprachprozesse für das Schreiben genutzt werden?

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationKonzeptionen des Mündlichen - Wissenschaftliche Perspektiven und didaktische Konsequenzen
EditorsElke Grundler, Carmen Spiegel
Number of pages24
Volume3
Place of PublicationBern
Publisherhep
Publication date08.2014
Edition1
Pages229-252
ISBN (print)978-3-0355-0087-5
Publication statusPublished - 08.2014

Recently viewed

Publications

  1. Transitorische Normen in einer entwicklungssensitiven Schreibdidaktik
  2. The Low-Code Phenomenon: Mapping the Intellectual Structure of Research
  3. The European electricity and climate policy - Complement or substitute?
  4. Price Gouging at the Pump? The Lerner Index and the German Fuel Market
  5. Konferenzethnologische Anmerkungen und Überlegungen zur Sweet Science
  6. Klimaanpassung – (k)ein Thema in umweltrelevanten Bildungsorganisationen?
  7. Intersection tests for the cointegrating rank in dependent panel data
  8. Inhalte der Umweltverträglichkeitsuntersuchung bei Offshore Windparks
  9. Eine Schulleistungsstudie der IEA und ihre internationale Erweiterung
  10. Do better pre-migration skills accelerate immigrants’ wage assimilation?
  11. Control of Permanent Magnet Synchronous Motors for Track Applications
  12. Bewertungsmethodik für die Wandlungsfähigkeit von Produktionssystemen
  13. What determines PCB concentrations in soils in rural and urban areas?
  14. Transdisciplinary case studies as a means of sustainability learning
  15. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  16. Spaces for challenging experiences, indeterminacy, and experimentation
  17. Settingbezogene Prävention von Übergewicht im Kindes- und Jugendalter
  18. School leadership and achievement gaps based on socioeconomic status
  19. Polizei und Rassismus: Konsolidierung eines neuen Forschungsbereiches?
  20. Logistical futures the chinese dream, debordering labor, and migration
  21. Leuphana startet Wissenstransfer für unternehmerische Nachhaltigkeit
  22. Lernen durch ökonomische Aktivität: Der experimentierende Monopolist
  23. Lags in the response of mountain plant communities to climate change
  24. Individuelle Beteiligung am Unterrichtsgespräch in Grundschulklassen
  25. Five priorities to advance transformative transdisciplinary research
  26. Entrepreneurship in conventions, place-making, and spaces of creativity
  27. Empirical Studies with Micro-Data from Official Statistics in Germany
  28. Empirical Research on Corporate Social Responsibility Assurance (CSRA)
  29. Digital Health Literacy and Information-Seeking in the Era of COVID-19
  30. Die Zuverlässigkeit von Bereitstellungszinsen bei Immobiliardarlehen
  31. Denn sie wissen nicht, was sie tun - Anmerkungen zur Leistungsgarantie
  32. Das Planspiel als Lern- und Forschungsfeld in der Risikokommunikation
  33. Biodegradability of organic nanoparticles in the aqueous environment
  34. Bedingungsfaktoren der Studienzufriedenheit von Lehramtsstudierenden
  35. A klímaváltozás és a bioüzemanyag előállítás összefüggései Magyarországon
  36. What has gone wrong with application development? Who is the culprit?
  37. The First 50 Contributions to the Data Observer Series - An Overview
  38. Studiengang "Master in Auditing" an der Leuphana Universität Lüneburg
  39. Simulation of composite hot extrusion with high reinforcing Volumes
  40. Post Hoc Assessment of Stand Structure Across European Wood-Pastures
  41. Orchestrating distributed data governance in open social innovation
  42. Notions of justice held by stakeholders of the Newfoundland fishery
  43. Marina F. Bykova, Kenneth R. Westphal (Hrsg.) The Palgrave Hegel Handbook
  44. Integrated Pedagogy for Sustainable Entrepreneurship and Innovation
  45. Governance of professional service firms: a configurational approach
  46. Gentrifizierung und Touristifizierung in der Hamburger Sternschanze
  47. Erga Omnes, Jus Cogens and their Impact on the Law of Responsibility