„Wie gehe ich mit Widersprüchlichkeiten um?“: Betriebliches Lernen im Kontext der Nachhaltigkeitsidee

Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Transfer

Authors

Mit diesem Heft schließen wir die Darstellung und die damit verbundene Reflexion des Mo-dellversuchs„Pro-DEENLA“: Proaktive Qualifizierung des Berufsbildungspersonals durch dynamisch ausgerichtete Entwicklung, Erprobung und Verbreitung nachhaltiger Lernaufga-ben in der dualen Ausbildungab. Während wir in den Heften 19 und 20 der bwp-schriften zunächst die 27 nachhaltigkeitsorientiertenLernaufgaben präsentieren, die wir mit 15 Part-nerbetrieben für den Einsatz in der betrieblichen Ausbildung zum Kaufmann/zur Kauffraufür Spedition und Logistikdienstleistung konzipiertunderprobthaben, finden sich in den Heften 21 und dem vorliegenden Heft 22 selbstkritische Anmerkungen der Projektmitarbei-ter Jan Pranger und Jan-Marten Brügmann
Original languageGerman
JournalBerufsbildungswissenschaftliche Schriften der Leuphana Universität
Volume22
Pages (from-to)1-8
Number of pages8
ISSN1864-3485
Publication statusPublished - 2020

Press/Media items

Recently viewed

Publications

  1. Motion Capture
  2. Spanish-speaking caregivers’ use of referential labels with toddlers is a better predictor of later vocabulary than their use of referential gestures
  3. It's Not What You Know, It's How You Use It
  4. Visualizations of projected rainfall change in the United Kingdom
  5. Governance approaches to address scale issues in biodiversity management – current situation and ways forward
  6. Comparison of different in vitro tests for biocompatibility screening of Mg alloys
  7. Siedlungsqualität, Wohnqualität
  8. Single photoproduction of η-mesons of hydrogen in the forward direction at 4 and 6 GeV
  9. Evaluation and sustaining factors of machidukuri groups organized in relation with the 'hope plan'
  10. Gender in die Bildung !
  11. The structure of contributing factors of human error in safety-critical industries
  12. Principles for knowledge co-production in sustainability research
  13. Ob man etwas tun kann oder nicht, ist eine rein mechanische oder materielle Frage
  14. Underestimation of personal carbon footprint inequality in four diverse countries
  15. Leuphana Semester: ESD professional development module on Responsibility and Sustainability, Germany
  16. Organizing Colour
  17. Theodor Fontane, das Fremde und die Juden
  18. DaZKom – Professional Competencies of Pre-Service Teachers for Secondary Education in the Field of German as a Second Language
  19. Geschlechtsspezifische Perspektiven auf das Unternehmertum
  20. Fostering inclusive teaching competences
  21. Three source-partitioning of CO2 fluxes based on a dual-isotope approach to investigate interactions between soil organic carbon, glucose and straw
  22. Network access charges, vertical integration, and property rights structure-experiences from the German electricity markets
  23. Realizing the full potential of behavioural science for climate change mitigation
  24. Adjustments of Wage-Tenure Profiles with Respect to Entry Age
  25. Academic self-concept and causal attributions for success and failure amongst elementary school children
  26. The Whiteness of Wealth Management
  27. Colour and Organization Studies
  28. Preparing Pre-service Teachers for Inclusive Education
  29. Situative bewegungssimulation des zweibeinigen, parallelkinematischen schreitroboters centaurob