To Row Together or Paddle One's Own Canoe? Simulating Strategies to Spur Digital Platform Growth

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

This study provides a novel perspective on digital platform dynamics by applying a stochastic cellular automaton (CA) as a promising instrument of inquiry to investigate the impact of social and technical openness on platform growth. Owing to the dynamism of digital platforms caused by technological complexity, network effects, and developer-level factors, there is limited under-standing of how early-stage platform owners can successfully sustain platform growth. Research suggests two growth strategies: Adjusting the openness of technical platform resources and gov-erning the developers’ accessibility of the distribution channel. Based on experiments that lev-erage a stochastic CA, we show that platform growth can be achieved through three disparate growth strategy configurations. Our paper contributes to research by synthesizing the technolo-gy, market, and individual levels of platform growth analyses through a novel methodological account, and by offering theoretical propositions for future research. Our results can guide platform owners to scrutinize their growth strategies.
Original languageEnglish
Title of host publicationECIS 2019 Proceedings
PublisherAIS eLibrary
Publication date2019
ISBN (electronic)978-1-73363-250-8
Publication statusPublished - 2019
Externally publishedYes
Event27th European Conference on Information Systems: Information Systems for a Sharing Society - ECIS 2019 - Stockholm and Uppsala, Sweden
Duration: 08.06.201914.06.2019
Conference number: 27
http://ecis2019.eu/

Links

Recently viewed

Publications

  1. Von der Wüstungsforschung und Industriearchäologie zur integrierten Kulturlandschaftsforschung
  2. John Stuart Mill, Ausgewählte Werke, Band III/1: Freiheit, Fortschritt und die Aufgaben des Staates
  3. Education for Sustainability, Graduate Capabilities, Professional Employment: How they all connect
  4. Das Handlungsfeld "Ernährung" als Katalysator einer nachhaltigen Hochschulbildung und -entwicklung
  5. The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Daily Lives of Young People in Residential Group Care
  6. Innovative IT-gestützte Ansätze zur Bewertung der Gesprächsqualität in Telefonverkaufsgesprächen
  7. A Transcultural Approach to Art History through the Lens of its First International Conferences,
  8. Jugendgewalt und die maras in Zentralamerika - Ein Unterrichtsvorschlag für die Sekundarstufe II
  9. What do first-year students need? Digital badges for academic support to enhance student retention
  10. Komparative Berufsgruppenforschung: Pädagogische Erwerbsarbeit im System des lebenslangen Lernens
  11. Verfahren, Wärmespeicher und Wärmespeichersystem zur Erwärmung und Abkühlung eines Arbeitsfluides
  12. Intrinsic Motivation in Bilingual Courses on Bionics and Molecular Biology in an Out-of-School Lab
  13. Prizewinning Concept for the Redevelopment of 125 ha in the Heart of the Port of Hamburg, Germany
  14. Concurrently Observed Actions Are Represented Not as Compound Actions but as Independent Actions
  15. Prinz Louis Ferdinand von Preußen (1772 - 1806) als Musiker im soziokulturellen Umfeld seiner Zeit
  16. Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen
  17. The roles of the sharing economy in promoting sustainability communication and practices in China
  18. Kulturelle Bildung für Kulturelle Vielfalt. Bildung und Bewusstseinsbildung in der Öffentlichkeit
  19. Umweltprüfungen und Bürgerbeteiligung bei der Planung des Ausbaus des deutschen Übertragungsnetzes
  20. Policy schemes, operational strategies and system integration of residential co-generation fuel cells.
  21. Foucault heute : neue Perspektiven in Philosophie und Kulturwissenschaft, Edition Moderne Postmoderne
  22. Untersuchung individueller und systemischer Wirkfaktoren auf die Rechenfertigkeit von Erstklässlern
  23. Aspekte der Aus- und Fortbildung von Mathematik- und Naturwissenschaftslehrkräften im Ländervergleich