Schulische Gesundheitsförderung aus Sicht von Schulleitungen: Umsetzungsstand und Einflussfaktoren

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationSchule und Gesundheit : Ergebnisse des WHO-Jugendgesundheitssurveys "Health Behaviour in School-aged Children"
EditorsLudwig Bilz, Gorden Sudeck, Jens Bucksch, Andreas Klocke, Petra Kolip, Wolfgang Melzer, Ulrike Ravens-Sieberer, Matthias Richter
Number of pages21
Place of PublicationWeinheim
PublisherBeltz Juventa Verlag
Publication date01.2016
Pages246-266
ISBN (print)978-3-7799-1991-9
ISBN (electronic)978-3-7799-4458-4
Publication statusPublished - 01.2016

Recently viewed

Publications

  1. Regulierung der europäischen Nachhaltigkeitsberichterstattung
  2. Raumzeitliche Prozesse der visuellen Informationsverarbeitung
  3. Product diversification and stability of employment and sales
  4. Presence, fate and risks of pharmaceuticals in the environment
  5. Nitrate Pollution of Groundwater Long Exceeding Trigger Value
  6. Managerial Eco-Control in Manufacturing and Process Industries
  7. Gluing life together. Computer simulation in the life sciences
  8. From pre-processing to advanced dynamic modeling of pupil data
  9. EU-Regulierung des öffentlichen Country by Country Reportings
  10. Do employers have more monopsony power in slack labor markets?
  11. Computing Consumer Sentiment in Germany via Social Media Data
  12. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  13. Which Institutional Investors Drive Corporate Sustainability?
  14. Toward a better understanding of the mindsets of negotiators
  15. The opportunity development process of nascent entrepreneurs
  16. Sprachbildung und Sprachkontakt im deutsch-polnischen Kontext
  17. Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production
  18. Recent research and developments on wrought magnesium alloys
  19. (Pop)Kulturelle Öffentlichkeiten im Kontext der Neuen Rechten
  20. Non-invariance? An Overstated Problem With Misconceived Causes
  21. Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten (Nawi-In)
  22. Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination
  23. Medienentwicklung und Medienpädagogik: Künstliche Intelligenz
  24. Media use in Germany around the attacks in the United States
  25. Latente Bewertungsmuster in komplexen Entscheidungsprozessen
  26. Eine strukturelle Version der Theorie der Statusinkonsistenz
  27. Eigene Wege entdecken - Das Linzer Konzept der Klassenführung
  28. Die Finanzierung des Flächenrecyclings durch Kreditinstitute
  29. Convergence of adaptive learning and expectational stability
  30. Controlling invasive plant species in ecological restoration
  31. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  32. Armut und Gesundheit - Herausforderung für die Soziale Arbeit
  33. Action tendencies and characteristics of environmental risks
  34. Was haben kommunale Bildungslandschaften mit Bildung zu tun?
  35. Was bleibt? Einige Überlegungen zum Medienereignis WikiLeaks
  36. Vom Konzept zur Konzeption: Das Sozioökonomische Curriculum
  37. Transdisciplinary sustainability research in real-world labs
  38. Tackling the knowledge-action gap in sustainable consumption
  39. Putting sustainable chemistry and resource use into context
  40. Pre-service teachers’ beliefs about multilingualism in school
  41. Later Life Workplace Index: Validation of an English Version
  42. Kompetenzmessung in der Bildung für nachhaltige Entwicklung.
  43. Kita und Kommune - Partner für eine nachhaltige Energiewende
  44. I’m so sorry
  45. Global temporal typing patterns in foreign language writing
  46. Geschlechtsspezifische Differenzierung im Förderunterricht
  47. Freiwilliges Engagement im Kontext von Flucht und Migration
  48. Forschendes Lernen im Masterstudiengang Systems Engineering
  49. Die naturkundlichen Modelle von Leopold und Rudolf Blaschka
  50. Die Einführung der fachkundigen Stellungnahme bei der Ich-AG