Real-Time Advertising

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Standard

Real-Time Advertising. / Stange, Martin; Funk, Burkhardt.
In: Business and Information Systems Engineering, Vol. 6, No. 5, 10.2014, p. 305-308.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Harvard

APA

Vancouver

Stange M, Funk B. Real-Time Advertising. Business and Information Systems Engineering. 2014 Oct;6(5):305-308. doi: 10.1007/s12599-014-0346-0

Bibtex

@article{dacce7f0889c4006b095589acc91521e,
title = "Real-Time Advertising",
abstract = "RTA has been increasingly used. RTA is based on auctions in which individual advertising spaces are sold within a few milliseconds after calling a website. Advertisers or their media agencies participate in these auctions.",
keywords = "Business informatics, business model, user behavior, online advertising, automate decision, advertisting spending",
author = "Martin Stange and Burkhardt Funk",
year = "2014",
month = oct,
doi = "10.1007/s12599-014-0346-0",
language = "English",
volume = "6",
pages = "305--308",
journal = "Business and Information Systems Engineering",
issn = "2363-7005",
publisher = "Springer Gabler",
number = "5",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Real-Time Advertising

AU - Stange, Martin

AU - Funk, Burkhardt

PY - 2014/10

Y1 - 2014/10

N2 - RTA has been increasingly used. RTA is based on auctions in which individual advertising spaces are sold within a few milliseconds after calling a website. Advertisers or their media agencies participate in these auctions.

AB - RTA has been increasingly used. RTA is based on auctions in which individual advertising spaces are sold within a few milliseconds after calling a website. Advertisers or their media agencies participate in these auctions.

KW - Business informatics

KW - business model

KW - user behavior

KW - online advertising

KW - automate decision

KW - advertisting spending

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=84920266941&partnerID=8YFLogxK

U2 - 10.1007/s12599-014-0346-0

DO - 10.1007/s12599-014-0346-0

M3 - Journal articles

VL - 6

SP - 305

EP - 308

JO - Business and Information Systems Engineering

JF - Business and Information Systems Engineering

SN - 2363-7005

IS - 5

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Geschlechtsspezifische Wirkung von Anreizsystemen?
  2. § 8 Bodenschutz und Altlastenrecht
  3. Grenzen und Grenzüberschreitungen der Liebe
  4. Raus aus der Kohle - des Klimas wegen
  5. Fortentwicklung der kapitalmarktorientierten Rechnungslegung durch das Transparenzrichtlinie-Umsetzungsgesetz (TUG)
  6. Stadtkronenpolitik durch Museen, Konzerthäuser und Theater
  7. Öffentlichkeitsbeteiligung und EU Hochwasserrisikomanagement-Richtlinie
  8. Schlobinski, P. (2014). Grundfragen der Sprachwissenschaft. Eine Einführung in die Welt der Sprache(n). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht
  9. Führungsstrukturen im Lichte theoretischer Ansätze
  10. § 257 HGB Aufbewahrung von Unterlagen.
  11. Beerbt der Linkspopulismus die Sozialdemokratie?
  12. Tekstowanie Hegiraskopu Stuarta Moulthropa
  13. Lokale Agenda 21 und die "Eine Welt"
  14. Erst hören, dann sprechen
  15. Nearby rainforest promotes coffee pollination by increasing spatio-temporal stability in bee species richness
  16. Bildungstheorie und digitale Bildung
  17. Sorgfaltspflichten für Unternehmen in transnationalen Menschenrechtsfällen
  18. Beurteilung der Kosten- und Preisstrukturen für das Bundesland Berlin unter Berücksichtigung des Qualitätsstandards in der Schulverpflegung - Teil 2
  19. Gestaltungspotenziale kollaborativer Wissensnetzwerke in "Lernenden Verwaltungen" am Beispiel des praxisbezogenen Online-Kurses "Projektmanagement" der Universität Lüneburg.
  20. Der deutsche Film schiebt den Blues
  21. Gleichstellung und Diversität zur Stärkung einer teilhabegerechten Hochschulkultur
  22. Contingency in business sustainability research and in the sustainability service industry
  23. Phraseodidaktische Ansätze zur Inklusion
  24. Sustainability in Karamoja?