MOOC: Zukunft der Bildung oder Robo-Uni?

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

Relativ selten schaffen es Lerntechnologien auf die vorderen Seiten einer Zeitung. Doch 2013 haben sich die Nachrichten über Massive Open Online Courses (MOOCs) fast überschlagen. Was steckt dahinter?
Original languageGerman
Title of host publicationJahrbuch Netzpolitik 2013
EditorsMarkus Beckedahl
Number of pages20
Place of PublicationBerlin
Publishernewthinking communications, Berlin
Publication date12.04.2014
Edition1
Pages153-172
ISBN (print)978-3-944622-04-0
ISBN (electronic)978-3-944622-03-3
Publication statusPublished - 12.04.2014

Recently viewed

Publications

  1. The reciprocal iso-inhibition volume concept
  2. Emotional and social development in childhood
  3. Die Regulierung von Carework im Privathaushalt
  4. Ernährung als Alltagsdilemma
  5. The reform of the German Works Constitution Act
  6. Die "wahre" Organisation erkennen
  7. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  8. Environmental heterogeneity drives fine-scale species assembly and functional diversity of annual plants in a semi-arid environment
  9. Biorefineries in Germany
  10. Seeing polycentrically
  11. Zur Funktion normierter Prinzipien im Umweltrecht
  12. Cartel behaviour and efficient sanctioning by criminal sentences
  13. Transformation verstehen lernen:
  14. Metageographies of coastal management
  15. Beurteilereffekte bei der Messung von Unterrichtsqualität
  16. Evaluation und Maintenance von Online-Kursen zum Thema Künstliche Intelligenz
  17. Gender-specific perspectives of mangrove ecosystem services
  18. Institutional Entrepreneurship
  19. Die E-Evidence-Verordnung
  20. Les Anormaux
  21. Who are the workers who never joined a union?
  22. Konstruktives vom Kollegen
  23. Entwicklung einer Fallstudie für die Lehre im IT-gestützten Personalmanagement
  24. Modellierung logistischer Prozesse in der Montage
  25. Das Größenverständnis im Grundschulalter
  26. Environmental risk assessment of anti-cancer drugs and their transformation products
  27. Between Art and Promotion
  28. Emotionale Interfaces in der Fahrzeugsteuerung
  29. Waste prevention behaviour and fast and frugal heuristics
  30. Using self-regulation to overcome the detrimental effects of anger in negotiations
  31. Zweckscheinbarkeit
  32. Green and Sustainable Extraction of Proteins from Agro-industrial Waste
  33. Erratum to Perceived organizational support and intention to stay in host countries among self-initiated expatriates
  34. Neugermanistische Editoren im Wissenschaftskontext
  35. Doing transnational family im Kontext von Flucht und Krisenmigration. Stand der Forschung.
  36. Translation
  37. Online Peer-to-Peer Lending
  38. Der Seiteneinstieg – Neue Lehrkräfte bei der Eignungsabklärung unterstützen
  39. Predicting Therapy Success For Treatment as Usual and Blended Treatment in the Domain of Depression
  40. Ivano Alogna, Christine Bakker, Jean-Pierre Gauci (eds). Climate Change Litigation: Global Perspectives. Leiden: Brill Nijhoff, 2021. Pp. 543. ISBN: 9789004447608.