Online Channels Sales Premia in Times of COVID-19: First Evidence from Germany

Research output: Working paperWorking papers

Authors

Presence on the web tends to be important for firms. Empirical studies show that firms with a better performance along various dimensions, and firms that are more internationally active, tend to have a website. Furthermore, a website helped firms to survive in times of the COVID-19 pandemic. An open question that is not discussed in this literature is how the use of online channels for sales is related to various dimensions of firm performance. This note contributes to the literature by using a unique recently released set of firm level data from Germany to investigate for the first time the links between online channels sales and firm characteristics.
Original languageEnglish
Place of PublicationLüneburg
PublisherInstitut für Volkswirtschaftslehre - Leuphana Universität Lüneburg
Number of pages13
Publication statusPublished - 2022

    Research areas

  • Economics - Online channels sales, firm performance, COVID-19, Germany 2021 Enterprise Survey Data Set

Recently viewed

Activities

  1. Soziologie der ästhetischen Erfahrung
  2. (Hoch)Schulen als nachhaltige Konsumkulturen: Transdisziplinäre Innovationsforschung am Beispiel des Projektes BINK
  3. Mathematikdidaktisches Kolloquium 2008
  4. „Eine Stunde junge Wissenschaft“: Vortrag und Diskussion
  5. Hegels Konzeption der Individualität in den Jugendschriften
  6. Die Kunst auf dem Weg in die blaue Ökonomie
  7. The urban wage premium in imperfect labour markets
  8. Schulinterne Lehrerfortbildung an der Hauptschule Stadtmitte
  9. Zukunftsszenarien für Hochschulbildung
  10. Modellieren - Lesen = Rechnen? - Zur Rolle des Situationsmodells beim mathematischen Modellieren
  11. Was uns bewegt: Die smarte Diktatur: Harald Welzer im Gespräch mit Steffi Hobuß
  12. KI-Bildung 2024: Ein Workshop zu Aus- und Weiterbildung über Künstliche Intelligenz im Rahmen der DELFI Tagung 2024
  13. Nachhaltigkeit fächerübergreifend lehren und lernen: Das Komplementärstudium der Leuphana Universität Lüneburg
  14. KUNTIKUM-Abschlusskonferenz - 2009
  15. Geschlechternormen und performative Demokratie
  16. Wie kann die Umweltpsychologie Universitäten unterstützen, ihrer Vorbildfunktion in Sachen Nachhaltigkeit gerecht zu werden?
  17. Lehrerfortbildung der hessischen Aufgabenkonstrukteure 2012
  18. 2. Deutscher AAL-Kongress Ambient Assistant Living 2009
  19. Die Zeit des Mythos
  20. Il colpo di stato come teoria e pratica di governo
  21. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  22. Transformation in East German Tourism - Inevitably Path-dependent? The Case of the Mecklenburg-Vorpommern Spas
  23. The Future of Critical Art Institutions. The 'Kunstraum der Universität Lüneburg'
  24. Zur Haltbarkeit stereotyper Weiblichkeitskonstruktionen
  25. Nachhaltigen Konsum (er)leben (Workshop zur nachhaltigen Konsumbildung)
  26. Die Kunstreligion: Hegels Phänomenologie des Geistes als Ursprung seiner Ästhetik
  27. Leuphana auf dem Weg – Nachhaltigkeit als Schlüsselprinzip eines umfassend konzipierten Studien- und Universitätsmodells