Learning Analytics: Neue Wege der Erfolgsmessung von (E-)Learning (Teil 1)

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

Authors

Die Zeiten, als E-Learning lediglich als ein weiteres technisches Spielfeld von IT-Freaks in Unternehmen angesehen wurde, sind vorbei. Heute werden Computer-basierte Trainings eingesetzt z.B. für Produktschulungen, bei der Einführung neuer Software, beim Onboarding neuer Mitarbeiter, bei regelmäßig durchzuführenden Pflichtschulungen (Arbeitssicherheit, AGG, Compliance etc.) oder auch bei der Vorbereitung auf Mitarbeiterjahresgespräche. Aufgrund der häufig noch überschaubaren Investitionen "flog" E-Learning bisher meist noch unter dem Radar des Controllings. Aber nun werden die Budgets größer, der Rechtfertigungsdruck steigt, und drei Smileys auf einem Fragebogen reichen nicht mehr aus, um die Fragen nach dem Erfolg von E-Learning zufriedenstellend zu beantworten.
Original languageGerman
JournalHR Performance
Issue number2
Pages (from-to)84-86
Number of pages3
ISSN1866-3753
Publication statusPublished - 04.2015

Recently viewed

Activities

  1. The view of the young generation on (E)SD in Germany
  2. Session "The technological cause of entropy"
  3. Optimization of solid phase extraction of Beta-blockers from hospital effluent by Response Surface Methodology
  4. Trajectories optimisation for electrical vehicles driven by a three-phase synchronous motor
  5. Collective Decisions
  6. Career Activities in Retirement: Theory of Planned Behavior and Social Cognitive Career Theory
  7. Spektral-Kinetische Simulation der Planaren Multipol- Resonanz-Sonde
  8. Dimo Dimov
  9. Exit from the Valley. ‘Survival of the Richest’
  10. 2016 Energy Policy for Bridging and Communications Forum
  11. Gamification
  12. Music Collectives in Vienna’s Jazz Scene: Organizing and Perceiving Copresence to Make Music and Navigate Uncertainty
  13. The Impossibility of Mapping (Urban Asia)
  14. Wer oder was macht mich zur Persönlichkeit?
  15. Effects of an online- and video-based learning environment on pre-service teachers’ self-efficacy beliefs, attitudes towards inclusion and knowledge of inclusive education during practical school experiences
  16. Expressivity in Lessing, Wittgenstein and Adorno
  17. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  18. Contrastive Pragmatics: A Cross-Disciplinary Journal (Zeitschrift)
  19. Master Social Management (Organisation)
  20. Interlinking Feed/Food Commodity Chains: Social and Environmental Impacts, and Challenges for Governance
  21. Education veering towards sustainability: Co-producing a set of indicators for assessing Education for Sustainable Development in German speaking countries
  22. Victoria University of Wellington (Externe Organisation)