Lässt sich Sensibilität für die Komplexität problemorientierten Mathematikunterrichts "messen"?

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationBeiträge zum Mathematikunterricht 2006 : Berichtband von der 40. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 6.3. -10. 3. 2006 an der Universität Osnabrück
Number of pages4
Place of PublicationHildeshelm, Berlin
PublisherVerlag Franzbecker
Publication date2006
Pages199-202
ISBN (print)978-3881204347, 3881204342
Publication statusPublished - 2006
EventTagung für Didaktik der Mathematik - Universität Osnabrück, Osnabrück, Germany
Duration: 06.03.200610.03.2006
Conference number: 40

Recently viewed

Publications

  1. Does public participation in environmental decisions lead to improved environmental quality ?
  2. Aripiprazole as an adjunct to clozapine therapy in adolescents with early-onset schizophrenia
  3. The complementarity of single-species and ecosystem-oriented research in conservation research
  4. Der Grundsatz der Subsidiarität der Verfassungsbeschwerde auf dem Prüfstand des Unionsrechts
  5. Mit Film- und Hausarbeit gegen die Kapitalisierung von Zeit (Jeanne Dielman und Fannie Drayton)
  6. Deutsche und irische Unternehmer im Kulturvergleich: Gibt es unterschiedliche Erfolgsfaktoren?
  7. Strukturelle Bildanalyse prähistorischer Höhlenzeichnungen und Graffiti des 20. Jahrhunderts
  8. The influence of a consequence on the readiness potential preceding a self-initiated motor act
  9. Gender, Netzwerk, Aneignung. Professionalisierungsprozesse in digital-materieller Musikproduktion
  10. Single, Double and Quadruple Maximum Power Point Trackers for a Stand-Alone Photovoltaic System
  11. Truth or dare? - How can we influence the adoption of artificial intelligence in municipalities?
  12. Post-rescue innocent passage by non-governmental search and rescue vessels in the mediterranean
  13. Empirische Erschließung von nachhaltigen Qualifikationsanforderungen auf betrieblicher Ebene.
  14. Perfectly nested or significantly nested - an important difference for conservation management
  15. Intraspecific trait variation patterns along a precipitation gradient in Mongolian rangelands
  16. The role of human resource practices for including persons with disabilities in the workforce
  17. Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategies
  18. Reflexitvität und System. Die Debatte über Ordnung und Selbstorganisation in den 1970er Jahren“
  19. Report on the relative strengths and weaknesses of the United States in PISA 2012 mathematics