Implementation of Sustainability Management and Company Size: A Knowledge-Based View

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Implementing corporate sustainability strategies requires knowledge and application of sustainability management tools. While much progress has been made in developing such tools in both small and medium-sized enterprises (SMEs) and large companies, the literature claims company size positively affects application. However, the role of knowledge as a mediating factor has not yet been investigated. Using the knowledge-based view as a theoretical underpinning, this paper draws on empirical survey data from SMEs and large companies in Germany. It analyzes how company size affects the degree of knowledge and application of sustainability management tools. Even though the results reaffirm that SMEs know and apply significantly less tools, company size does not influence the share of tools applied once they are known. Thus, knowledge is identified as a key difference between SMEs and large companies as well as an important mediator to promote sustainability management. Copyright © 2014 John Wiley & Sons, Ltd and ERP Environment.
Original languageEnglish
JournalBusiness Strategy and the Environment
Volume24
Issue number8
Pages (from-to)765-779
Number of pages15
ISSN0964-4733
DOIs
Publication statusPublished - 01.12.2015

Bibliographical note

Publisher Copyright:
Copyright © 2014 John Wiley & Sons, Ltd and ERP Environment

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Il Rinascimento nella Kunstwissenschaft intorno al Novecento
  2. Interaktive Nachhaltigkeitsberichterstattung von Unternehmen
  3. Die Familie: eine unverzichtbare Lebensform in der Dauerkrise
  4. Climate change as an element of sustainability communication
  5. Koproduktives Stadtmachen als Motor der Quartiersentwicklung?
  6. Von echten Geschenken, falschen Verkäufen und realen Verlusten
  7. Der Übergang ins Postfossile Zeitalter- Übersehene Knappheiten
  8. Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser?
  9. Professionalisierung der Ausbildung braucht Didaktikforschung
  10. The New European Public Country-by-Country-Reporting Requirement
  11. Die gleichberechtigten Anderen und die erweiterte Denkungsart
  12. Leuphana Professional School – ein Ort für Lebenslanges Lernen
  13. Praxisportrait: Fürsorgerischer Dienst und Jugendgerichtshilfe
  14. Infrastruktur(en) der Orientalistik und Ästhetik der Aufklärung
  15. Vom hafen zur city - Städtebauliche projekte im hamburger hafen
  16. Kollegiales Miteinander - Engagement in der Nachwuchsförderung
  17. Multimedia mass-balance models for chemicals in the environment
  18. Management als Bündel aus Praktiken, Diskursen und Technologien
  19. Abschätzung der flächenhaften Verteilung der nassen Deposition
  20. Tectono-climatic controls of the early rift alluvial succession
  21. MDP-based itinerary recommendation using geo-tagged social media
  22. Introduction to the U.S. Foreign Corrupt Practices Act in German
  23. Ein Kompetenzmodell für die Universität?! Das Beispiel St. Gallen
  24. On inter- and transdisciplinarity in culture and sustainability
  25. Die Nation als Exzeß, oder: Die Unmöglichkeit der Grenzziehung
  26. Assessing Effects Through Semi-Field and Field Toxicity Testing
  27. Unterrichtsentwicklung: Was einen guten Unterricht kennzeichnet.