Dynamic Semantic Web Content for Museum Guides: Too Many Questions, Not Enough Answers

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Tim Berners-Lee’s vision of the Semantic Web promises to make the targeted retrieval of online information far more accurate. As Semantic Web technologies mature, software systems will be able to deliver detailed information regarding particular artefacts on the fly in a museum environment, thus answering visitor queries that were not anticipated by the content creators. This paper explores some of the issues associated with providing such a solution.
Original languageEnglish
Title of host publicationKultur und Informatik : Interaktive Systeme
EditorsJürgen Sieck
Number of pages7
Place of PublicationBoisenburg
Publishervwh-Verlag Werner Hülsbusch
Publication date2010
Pages231-237
ISBN (print)978-3-940317-72-8
Publication statusPublished - 2010
Externally publishedYes
EventKultur und Informatik: Interaktive Systeme: Interaktive System - Berlin, Germany
Duration: 06.05.201007.05.2010
Conference number: 8
https://inka.htw-berlin.de/event/viii-konferenz-kultur-und-informatik-interaktive-systeme/

Recently viewed

Publications

  1. Die Geschichte einer gescheiterten Übersetzung?
  2. Das System der internationalen Erdölindustrie
  3. Communication Assumptions in Consumer Research
  4. Antonio Negri. Une philosophie de la subversion
  5. A dynamic perspective on affect and creativity
  6. Zum Verhältnisbegriff im Mathematikunterricht
  7. Writing Life, Writing Back, and Writing Through
  8. Working time flexibility and work-life balance
  9. We build this city on rocks and (feminist) code
  10. Politikwissenschaft: "Ein Fach mit Ausstrahlung"
  11. Online-scheduling using past and real-time data
  12. On the Origins of the Anthropological Machine
  13. Leitartikel: Worauf warten wir noch – auf Godot?
  14. Kommunikationswissenschaft und Gender Studies
  15. Justifying Theatre in Organizational Analysis
  16. Gustave Courbet in seinen Selbstdarstellungen
  17. Global modelling of the ns-laser shock peening
  18. Gerd Hurm: Rewriting the Vernacular Mark Twain
  19. Fairness und Fairplay aus pädagogischer Sicht
  20. Export Boosting Policies and Firm Performance
  21. Ein musikalisches Denkmal gegen das Vergessen
  22. Die Lüneburger Ziegeleien des 19. Jahrhunderts
  23. Der ‚Sympathisanten’-Diskurs im Deutschen Herbst
  24. Defining and Conceptualizing Impact Investing
  25. Crowdfunding for Responsible Entrepreneurship
  26. Can Becoming a Leader Change Your Personality?
  27. Arbeitszufriedenheit und flexible Arbeitszeit
  28. Verhaltensbezogenes Engagement im Unterricht
  29. Übungshausarbeit: Eine Tageskarte auf Abwegen
  30. The “Business Case for Sustainability” Concept
  31. Syntaxbasierte Großschreibung von Anfang an?!
  32. Simulations in Science Education - Status Quo
  33. Qualitative human error analysis in medicine
  34. Medien, Expertise und politische Entscheidung:
  35. Lernangebote mit nicht beabsichtigten Folgen
  36. Landschaft als Prozess – Prozess als Konflikt
  37. Kindertheologie und schulische Alltagspraxis
  38. If You Have a Hammer, You Only Look for Nails
  39. Kinder von 0 bis 3, sind die Eltern mit dabei?
  40. Frühwarnindikatoren und Krisenfrühaufklärung
  41. Emotional text design in multimedia learning
  42. Emerging Contaminants versus Micro-pollutants
  43. Einzelhandel und Stadtverkehr – eine Symbiose?
  44. Die Photobefragung als projektives Verfahren
  45. Die Friedensbotschaft Jesu als Bildungsmotiv
  46. Collaborative governance or state regulation?
  47. Orte und Bedeutungsebenen von Souveränität
  48. Zwischen Forscher-, Verfasser- und Erzähler-Ich
  49. When is green nudging ethically permissible?