Determinantes e Desenvolvimento de Escolas na Teoria Organizacional

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

This article focuses on “schooling” in organization theory: the process through which new schools of thought become established asdistinct, legitimate theoretical frameworks. It is argued that evolving schools of thought must display a combination of novelty, continuity, andscope to achieve school status. These attributes are described and their role in promoting the detection and assimilation of a school’s intellectualproducts, as well as the creation of a stream of empirical research, are discussed. Eight testable propositions from the theoretical model are derivedand implications for future research are discussed
Original languagePortuguese
JournalRevista de Administracao de Emprasas
Volume43
Issue number3
Pages (from-to)85-99
Number of pages15
ISSN0034-7590
Publication statusPublished - 2003
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Erinnerung an Karl Rahner
  2. Sugars in Antarctic aerosol
  3. Understanding relational values in cultural landscapes in Romania and Germany
  4. Kommunikative Konstitution von Organisationen
  5. Choreographien der Homogenisierung
  6. Boon and bane of being sure
  7. Vorausschauend Kriterien Nachhaltiger Chemie integrieren:
  8. Fluchtbewegung in Variationen
  9. Kritik, partiale Perspektive und kapitalistische Totalität
  10. § 352 Aufrechnung nach Nichterfüllung
  11. Skandinavische Weihnachtsmärchen
  12. Zugänge zur Personalforschung
  13. Zur Konzeption dieses Bandes
  14. Das Unwort erklärt die Untat
  15. Weltaktionsprogramm "Bildung für nachhaltige Entwicklung"
  16. A portrait of the artist as a researcher
  17. Laufen, skaten, fahren !
  18. Demirovic, Alex, Julia Dück, Florian Becker u. Pauline Bader (Hg.), VielfachKrise im finanzmarktdominierten Kapitalismus, 2011
  19. Deliberative Diversity for News Recommendations
  20. Productivity premia for German manufacturing firms exporting to the Euro-area and beyond
  21. Der Einfluss einer Konsequenz auf das einer selbstbestimmten motorischen Handlung vorausgehende Bereitschaftspotenzial
  22. Rivalität, Konflikt und Freiheit
  23. 20 years of Health Promotion Research in and on settings in Europe
  24. Chaos in der 7c. Gute Klassenführung ist kein Allheilmittel, aber sie wirkt.
  25. Gewicht vergleichen
  26. A health economic outcome evaluation of an internet-based mobile-supported stress management intervention for employees
  27. Exports, R&D and Productivity: A test of the Bustos-model with enterprise data from France, Italy and Spain
  28. Pilgern und Pilgerwege
  29. Förderung des Transfers metakognitiver Lernstrategien durch direktes und indirektes Training
  30. Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“
  31. The modernization of West German police
  32. Variability in leaf traits reveals contrasting strategies between forest and grassland woody communities across southern Brazil
  33. Visiting the Colección Poyón, or Indigeneity and the Nation-State in Guatemala