Determinantes e Desenvolvimento de Escolas na Teoria Organizacional

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

This article focuses on “schooling” in organization theory: the process through which new schools of thought become established asdistinct, legitimate theoretical frameworks. It is argued that evolving schools of thought must display a combination of novelty, continuity, andscope to achieve school status. These attributes are described and their role in promoting the detection and assimilation of a school’s intellectualproducts, as well as the creation of a stream of empirical research, are discussed. Eight testable propositions from the theoretical model are derivedand implications for future research are discussed
Original languagePortuguese
JournalRevista de Administracao de Emprasas
Volume43
Issue number3
Pages (from-to)85-99
Number of pages15
ISSN0034-7590
Publication statusPublished - 2003
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Dritte Arbeitstagung für den wissenschaftlichen Nachwuchs in der Fremdsprachenforschung
  2. Demagogen von rechts, Provokateure aus der Mitte
  3. The Ecological Impact of Time
  4. Mord in Harpsund
  5. Ausdauertraining in der Schule
  6. Der Einfluss von Sponsoring auf den Erfolg von Luxusmarken
  7. Hermann Bahr
  8. The right to liberty and security according to article 5 of the European Convention on Human Rights and facing threats to public safety and national security
  9. Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik
  10. "Nur in Deutschland selbst ließ sich das deutsche Geschehen - wenn überhaupt - begreifen."
  11. Erhaltung virtueller Realitäten
  12. "The Greening of America"
  13. Verantwortungseigentum als Instrument gegen soziale Ungleichheit?
  14. Diskurse über Bildung in der Sprache von Management-Wissenschaft
  15. Impact of rhizobacterial volatiles on Brachypodium distachyon (L.) Beauv. growth and response to abiotic stresses
  16. Inszenierung
  17. Karl Mays "Ardistan und Dschinnistan"
  18. Gegenwart und Zukunft gestalten beginnt im Kindergarten
  19. Controllinggerechtes Geschäftsprozessmanagement
  20. Emotionskompetenz als Kernkompetenz für (Sozial-)Pädagogen und für ihre Schüler
  21. Nationale Gerichte und die Durchsetzung des EU-Rechts
  22. Temperature and palaeolake evolution during a Middle Pleistocene interglacial–glacial transition at the Palaeolithic locality of Schöningen, Germany
  23. Musik als Videospiel
  24. Feminism, Culture, and Media Studies
  25. Ins Bild kommen
  26. Die Plurifunktionalität der Offenen Bibliothek
  27. Drivers of ecosystem service specialization in a smallholder agricultural landscape of the Global South