Content literacy: content reading in four European Union countries

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Standard

Content literacy: content reading in four European Union countries. / Brozo, William G.; Flynt, E. Sutton; Shiel, Gerry et al.
In: The Reading Teacher, Vol. 63, No. 2, 10.2009, p. 170-173.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Harvard

Brozo, WG, Flynt, ES, Shiel, G, Persson, U-B, Garbe, C & Dachkova, L 2009, 'Content literacy: content reading in four European Union countries', The Reading Teacher, vol. 63, no. 2, pp. 170-173. <http://www.jstor.org/stable/40347669>

APA

Brozo, W. G., Flynt, E. S., Shiel, G., Persson, U.-B., Garbe, C., & Dachkova, L. (2009). Content literacy: content reading in four European Union countries. The Reading Teacher, 63(2), 170-173. http://www.jstor.org/stable/40347669

Vancouver

Brozo WG, Flynt ES, Shiel G, Persson UB, Garbe C, Dachkova L. Content literacy: content reading in four European Union countries. The Reading Teacher. 2009 Oct;63(2):170-173.

Bibtex

@article{0124063d92b840338090759ae78cf2a1,
title = "Content literacy: content reading in four European Union countries",
keywords = "Didactics of the German language",
author = "Brozo, {William G.} and Flynt, {E. Sutton} and Gerry Shiel and Ulla-Britt Persson and Christine Garbe and Lydia Dachkova",
year = "2009",
month = oct,
language = "English",
volume = "63",
pages = "170--173",
journal = "The Reading Teacher",
issn = "0034-0561",
publisher = "Wiley-Blackwell Publishing, Inc.",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Content literacy

T2 - content reading in four European Union countries

AU - Brozo, William G.

AU - Flynt, E. Sutton

AU - Shiel, Gerry

AU - Persson, Ulla-Britt

AU - Garbe, Christine

AU - Dachkova, Lydia

PY - 2009/10

Y1 - 2009/10

KW - Didactics of the German language

M3 - Journal articles

VL - 63

SP - 170

EP - 173

JO - The Reading Teacher

JF - The Reading Teacher

SN - 0034-0561

IS - 2

ER -

Links

Recently viewed

Researchers

  1. Dahlit Brin

Publications

  1. Nachhaltigkeitsmanagement
  2. Umweltbezogene Studienangebote -
  3. Health literacy and mental well-being of school staff in times of crisis
  4. Alphabetische Strategie
  5. Wagnis Zukunft: Braucht Vertrauen Transparenz?
  6. Derridas Doppelzüngigkeit. Zur Übersetzbarkeit von Schlangenwendungen
  7. »Freihandel und Investitionen auf fremden Märkten«
  8. Mathematical Literacy von Erwachsenen
  9. 7. Socio-Cultural and Religious Views on Prenatal Diagnosis in Israel and Germany
  10. Socio-economic analysis for the authorisation of chemicals under REACH
  11. Untergrundbewußtsein
  12. Von der Herrschaft der Technik zum Parlament der Dinge
  13. Basic Cost Accounting Terminology: An English-German Dictionary
  14. Führt die Neuordnung der Berufsaufsicht und externen Qualitätskontrolle der Wirtschaftsprüfer nach dem APAReG zu einer erhöhten Prüfungsqualität?
  15. Conserving the World's Finest Grassland Amidst Ambitious National Development
  16. Artikel 40 EUV [Kompetenzabgrenzung]
  17. Quelques considérations sur la fonction et la théorie du coup d'Ètat
  18. Schulinspektion - Fluch und Segen externer Evaluation
  19. Sustainable forest management augments diversity of vascular plants in German forests
  20. Der Traum vom „besseren“ Menschen
  21. Bildungskooperation international
  22. Das Existenzgründungsrisiko im Handwerk
  23. Über Kunst schreiben
  24. Triathlon - ein Wechsel zwischen Disziplinen als Inhalt eines variablen Kinderleichtathletiktrainings
  25. Aufgaben- und Rollenpluralität des beruflichen Bildungspersonals
  26. Klimaschutz - Goodies statt Sanktionen?
  27. "Das ist einfach nur unprofessionell"
  28. Geschäftschancen durch Finanzierung Erneuerbarer-Energien-Anlagen
  29. Grundwissen - öffentliches Recht: Der Vorrang des Unionsrechts
  30. Mentale Modelle und Vertrauensbildung
  31. Sustainable Use of Water in the Food and Beverage Sector through Product Water Footprint Labeling
  32. Too much R & D
  33. "Wahrheit für die Phantasie"
  34. Strukturen fächerübergreifender und fachlicher Problemlösekompetenz Analyse von Aufgabenprofilen